Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön.
Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Om jobbet
Vi söker två webbkommunikatörer till vårt kontor i Norrköping för att underhålla och utveckla m... Visa mer
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön.
Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Om jobbet
Vi söker två webbkommunikatörer till vårt kontor i Norrköping för att underhålla och utveckla myndighetens digitala plattformar med fokus på användbarhet, tillgänglighet och funktionalitet.
Du kommer att arbeta med en av Sveriges mest besökta webbplatser, ett omfattande intranät och utvecklingen av e-tjänsten Mina sidor. Vi arbetar ständigt med att kunna erbjuda bra användarupplevelser till medarbetare, allmänhet och bransch.
Vi erbjuder dig
- ett öppet och prestigelöst arbetsklimat där vi inspireras av varandras kompetenser
- ett både kreativt och strategiskt arbete
- kompetenta, professionella och roliga kollegor
- stort eget ansvar, delaktighet i beslut och utveckling av verksamheten
- balans i livet – möjlighet att kombinera karriär med privatliv
- och många bra förmåner!
Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.
https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/
Du kommer att
- underhålla och utveckla myndighetens externwebb, intranät och plattformen för Mina sidor, med fokus på användbarhet, tillgänglighet och funktionalitet
- skapa effektiva digitala kundupplevelser
- hämta in och förstå användarnas behov
- identifiera och samordna utvecklingsbehov.
Du måste ha
- eftergymnasial examen inom medie- och kommunikationsvetenskap, digital informationsdesign, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- aktuell flerårig erfarenhet av att ha arbetat med webbplatser och digitala kundupplevelser
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- vana vid arbete i Optimizely, eller liknande webbpubliceringsverktyg.
Det är meriterande om du också har
- kunskaper i Sharepoint/Omnia
- erfarenhet av arbete i analysverktyg för webb
- erfarenhet av att jobba med anpassning av webbplatser utifrån lagen om tillgänglighet till digital offentlig service
- erfarenhet av att jobba inom en stor komplex organisation, gärna offentlig verksamhet
- erfarenhet av projektledning eller produktägarskap och agilt arbetssätt.
Vi vill att du
- har god samarbetsförmåga
- är initiativrik, tar ansvar för dina uppgifter och har fokus på leverans
- väger samman komplex information och gör väl avvägda bedömningar
- är nytänkande och har ett intresse för smarta digitala lösningar.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vid frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Charlotte Hulterstam, 010-495 45 81
[email protected]. ST, Anna Malmborg och Saco-S, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2024-3805. Vi behöver din ansökan senast den 17 september 2024. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 2000.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
http://www.transportstyrelsen.se/
Kort om avdelning Kommunikation
Avdelning Kommunikation består av två enheter: Media och webb och Kommunikationsstöd. Vi ansvarar för styrning och samordning av myndighetens kommunikationsfrågor och kanaler för intern och extern kommunikation.
Vi är cirka 25 medarbetare och finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Visa mindre