Lediga jobb som Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri i Norrköping

Se lediga jobb som Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri i Norrköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Norrköping som finns hos arbetsgivaren.

Teknisk supportspecialist

Beskrivning För kunds räknings söker en teknisk support specialist till ett spännande uppdrag och kund. Tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Q och sedan uthyrd till kund, där det finns stora möjligheter för rätt person att efter viss tids uthyrning bli anställd direkt av kundföretaget.  Arbetsuppgifter I rollen som teknisk supportspecialist kommer du att arbeta med: Kundinteraktion och frågehantering; Produktkännedom; Dokumentation och ... Visa mer
Beskrivning
För kunds räknings söker en teknisk support specialist till ett spännande uppdrag och kund.

Tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Q och sedan uthyrd till kund, där det finns stora möjligheter för rätt person att efter viss tids uthyrning bli anställd direkt av kundföretaget. 



Arbetsuppgifter
I rollen som teknisk supportspecialist kommer du att arbeta med:
Kundinteraktion och frågehantering;
Produktkännedom;
Dokumentation och ärendehantering;
Utbildning och kunskapsöverföring.

I rollen  kommer du att samarbete med andra avdelningar inom företaget och arbeta medd kontinuerlig inlärning och uppdatering inom ditt ansvarsområde.



Kvalifikationer
Vi söker dig med lämplig utbildning och eller erfarenhet inom ovan områden. 

Du besitter god kommunikativ förmåga och kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.  Vidare har du teknisk förståelse och intresse för administrativa arbetsuppgifter, är driven och trivs med att ta eget ansvar. 

Villkor
Tjänsten är en anställning hos Q på heltid där du kommer att arbeta hos ett spännande och trevligt kundföretag. Tjänsten planeras att tillsättas i början av april 2024, och vi behöver därför din ansökan omgående. 



Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer. Visa mindre

Teknisk supportspecialist

Beskrivning För kunds räknings söker en teknisk support specialist till ett spännande uppdrag och kund. Tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Q och sedan uthyrd till kund, där det finns stora möjligheter för rätt person att efter viss tids uthyrning bli anställd direkt av kundföretaget.  Arbetsuppgifter I rollen som teknisk supportspecialist kommer du att arbeta med: Kundinteraktion och frågehantering; Produktkännedom; Dokumentation och ... Visa mer
Beskrivning
För kunds räknings söker en teknisk support specialist till ett spännande uppdrag och kund.

Tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Q och sedan uthyrd till kund, där det finns stora möjligheter för rätt person att efter viss tids uthyrning bli anställd direkt av kundföretaget. 



Arbetsuppgifter
I rollen som teknisk supportspecialist kommer du att arbeta med:
Kundinteraktion och frågehantering;
Produktkännedom;
Dokumentation och ärendehantering;
Utbildning och kunskapsöverföring.

I rollen  kommer du att samarbete med andra avdelningar inom företaget och arbeta medd kontinuerlig inlärning och uppdatering inom ditt ansvarsområde.



Kvalifikationer
Vi söker dig med lämplig utbildning och eller erfarenhet inom ovan områden. 

Du besitter god kommunikativ förmåga och kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.  Vidare har du teknisk förståelse och intresse för administrativa arbetsuppgifter, är driven och trivs med att ta eget ansvar. 

Villkor
Tjänsten är en anställning hos Q på heltid där du kommer att arbeta hos ett spännande och trevligt kundföretag. Tjänsten planeras att tillsättas i början av april 2024, och vi behöver därför din ansökan omgående. 



Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer. Visa mindre

Medarbetare till teknisk kundtjänst inom förpackningspapper

Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vi jobbar med hållbarhet i alla led för att skapa en hållbar framtid – från produkt till människan. Genom våra globala program Hållbara medarbetare och Hållbara ledare sätter vi våra medarbetare i fokus – att de ska utvecklas med oss och bli mer hållbara. V... Visa mer
Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vi jobbar med hållbarhet i alla led för att skapa en hållbar framtid – från produkt till människan. Genom våra globala program Hållbara medarbetare och Hållbara ledare sätter vi våra medarbetare i fokus – att de ska utvecklas med oss och bli mer hållbara. Vill du uppnå din fulla potential och bidra till en hållbar morgondag? Bli en del av oss!
Vi söker nu en medarbetare till teknisk kundtjänst inom förpackningspapper
Vi söker nu en analytisk och kommunikativ kollega till vårt Technical Service team för MG papper inom Business Area Paper. Med din tekniska kompetens kommer du att hjälpa kunder inom förpackningsindustrin att använda rätt Billerud produkt på rätt sätt. Detta är rollen för dig som trivs i en konsultativ roll med stora kontaktytor och samarbete både på lokal och internationell nivå.
Vårt papper används för att förpacka en mängd olika produkter, såsom medicinska produkter, hygienartiklar och livsmedel. Tillsammans med dina kollegor kommer du ha en nyckelroll inom affärssegmentet med att säkerställa att våra kunder får den kvalitet och service de efterfrågar.
Vi erbjuder en utåtriktad och varierande tjänst i en internationell miljö med möjlighet att få stort eget ansvar. Du kommer vara tekniskt ansvarig mot kunder avseende rådgivning, problemlösning och reklamationshantering samt hjälpa våra kunder att använda våra produkter på ett optimalt sätt.
I rollen kommer du även att ansvara för att utveckla våra tekniska kundkontakter och vårt applikationskunnande, initiera samarbetsprojekt och driva problemlösning med våra kunder. I detta arbete kommer du vara länken mellan marknad, produktion och produktutveckling. Det ingår även i tjänsten att ge återkoppling från marknaden till produktionsorganisationen samt att stödja och utbilda både internt och externt kring vår produktportfölj. Tjänsten kommer att vara inriktad på produkter som beläggs med silikon och används som release liner, men även innehålla arbetsuppgifter som stöttar kollegor som fokuserar mot andra MG produkter.
Du kommer ingå i ett Technical Service team om 6 personer. Tjänsten är placerad på Skärblacka bruk utanför Norrköping. Tjänsten kommer innebära en del resor.
Vi sätter Safety First! Hos oss på Billerud ansvarar vi alla för att bidra till en säker arbetsmiljö. Läs mer om vårt Safety First initiativ här.


För att lyckas i rollen tror vi att du har:
akademisk utbildning med ingenjörsinriktning eller motsvarande kompetens
goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav



Om du har erfarenhet från pappers- eller förpacknings-industrin är detta meriterande. Har du erfarenhet av att arbeta med kundrelationer är även detta meriterande.
Arbetet inom Technical Service hos oss förutsätter att du besitter en hög servicekänsla samt har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med andra människor. Vi räknar med att du vill ta initiativ, arbetar systematisk och strukturerad samt att du är duktig på att vinna andras förtroende både som person och i tekniska frågeställningar. Teknikintresse och analytisk problemlösningsförmåga är en naturlig fallenhet för dig. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
Våra värderingar är viktiga för oss och vi tror att du som söker känner igen dig i våra värdeord: Sätt kunden i fokus, våga prova nytt, driv förändring och värna om varandra.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta kontakta Peter Bergström (Technical Service Director) på [email protected] eller 0705137146.
För frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Evelyn Fjellsdotter (Talent Acquisition Partner) på [email protected].
Välkommen med din ansökan senast 27 maj.
Billerud är en jämställd arbetsgivare. Vi omfamnar mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater.
Varför oss?
Arbeta globalt med kunder och kollegor
En möjlighet att bidra till en mer hållbar framtid
Utvecklings- och karriärmöjligheter
Prestationsbaserad bonus, tjänstepension och en rad olika förmåner enligt företagets policy.
Möjlighet till hybridarbete enligt företagsstandard.


Vår rekryteringsprocess innehåller intervjuer, rekryteringstester, referenstagning, alkohol- & drogtest. Visa mindre

Teknisk supportspecialist

Beskrivning För kunds räknings söker en teknisk support specialist till ett spännande uppdrag och kund. Tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Q och sedan uthyrd till kund, där det finns stora möjligheter för rätt person att efter viss tids uthyrning bli anställd direkt av kundföretaget.  Arbetsuppgifter I rollen som teknisk supportspecialist kommer du att arbeta med: Kundinteraktion och frågehantering; Produktkännedom; Dokumentation och ... Visa mer
Beskrivning
För kunds räknings söker en teknisk support specialist till ett spännande uppdrag och kund.

Tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Q och sedan uthyrd till kund, där det finns stora möjligheter för rätt person att efter viss tids uthyrning bli anställd direkt av kundföretaget. 



Arbetsuppgifter
I rollen som teknisk supportspecialist kommer du att arbeta med:
Kundinteraktion och frågehantering;
Produktkännedom;
Dokumentation och ärendehantering;
Utbildning och kunskapsöverföring.

I rollen  kommer du att samarbete med andra avdelningar inom företaget och arbeta medd kontinuerlig inlärning och uppdatering inom ditt ansvarsområde.



Kvalifikationer
Vi söker dig med lämplig utbildning och eller erfarenhet inom ovan områden. 

Du besitter god kommunikativ förmåga och kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.  Vidare har du teknisk förståelse och intresse för administrativa arbetsuppgifter, är driven och trivs med att ta eget ansvar. 

Villkor
Tjänsten är en anställning hos Q på heltid där du kommer att arbeta hos ett spännande och trevligt kundföretag. Tjänsten planeras att tillsättas i början av april 2024, och vi behöver därför din ansökan omgående. 



Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer. Visa mindre

Sales Support Specialist

Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences. I... Visa mer
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.
At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.
In this role, you will be the technical point person for the sales organization in our Drive Products division in Västerås or Norrköping, providing technical solutions and advice on ABB products, systems and applications.
You will support local sales teams and customers by advising on technical options and cost-effective solutions.
This position reports to Contact Center Support Manager.
Your responsibilities
Regular contact with customers.
You are responsible for technical sales support, bid calculation, selection and dimensioning of products and contract reviews.
Responsibility for giving our outside sales staff "back-office" support and work in customer teams to support our customers.
You produce technical descriptions, dimension and prepare price calculations for tenders for Engines, Drive Systems and associated Services. The tenders can include larger product offerings, product offerings combined with services and also turnkey contracts.
You will mainly work with tenders for customers in the Swedish process and basic industry.
You will work closely with outside sales people, customer support, project managers and product managers, other sales units within ABB and our manufacturing factories of motors, electrical machines and Drive Systems globally, as well as external customers and partners.

Your background
You have an education in electrical power or mechanical engineering, but you may also have acquired corresponding knowledge through previous work.
A few years' experience in any technical field.
Experience in dimensioning tools for drive systems and energy saving programs is an advantage.
It's meriting if you have experience of motors, drive systems, electrical machines and mechatronics.
Experience from sales, technical consulting or service of electric drive systems is a plus.
You have good knowledge of Swedish and English. German or Finnish are meritorious.
A driving license is required.
You are customer- and result-focused, enterprising and structured.
You have a high degree of social competence and good team-working skills.

More about us
ABB Drive Products is a technology leader serving industries, infrastructure and machine builders with world-class drives. With our products, global scale and local presence, we help our customers to improve energy efficiency, productivity and safety. Our people and culture are the foundation of our success. We all together make the difference for our customers every day.
Recruiting Manager Lars Lithner, +4686-58 80 06, will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Sjöberg, +4621-32 91 69; Ledarna: Lenny Larsson, +4621-32 85 47; Unionen: Ing-Marie B Lindgren-Turpeinen, +4621-32 95 83. All other questions can be directed to Talent Partner Johanna Rosén, +4621-32 50 00.
We look forward to receiving your application (documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com. Visa mindre

Snickare sökes

Vi söker en snickare för div inredningsarbeten till vårt nybyggda entresolplan. Såsom uppsättning av inneväggar ,montering mindre kök , skåp Timlön, Visa mer
Vi söker en snickare för div inredningsarbeten
till vårt nybyggda entresolplan.
Såsom uppsättning av inneväggar ,montering mindre kök , skåp
Timlön, Visa mindre

Bildhuggare i trä

Ansök    Okt 27    Ms Finsnickeri AB    Träbildhuggare
Vi söker en erfaren bildhuggare som kan arbeta i trä. Personen ska även kunna arbeta med finsnickeri, renovering av möbler etc Visa mer
Vi söker en erfaren bildhuggare som kan arbeta i trä. Personen ska även kunna arbeta med finsnickeri, renovering av möbler etc Visa mindre

Customer Support Engineer – Global Marine & Offshore Service

Are you interested in delivering a first-class Customer experience for our global cruise Customers? Can you build relationships with stakeholder and provide great technical support? Then read more about what Johnson Controls in Norrköping, Sweden can offer you! What you will do At Johnson Controls Global Marine & Offshore Service, we now have an exciting opportunity for you to join our team in Norrköping, Sweden as our new Customer Support Engineer. in... Visa mer
Are you interested in delivering a first-class Customer experience for our global cruise Customers? Can you build relationships with stakeholder and provide great technical support? Then read more about what Johnson Controls in Norrköping, Sweden can offer you!

What you will do

At Johnson Controls Global Marine & Offshore Service, we now have an exciting opportunity for you to join our team in Norrköping, Sweden as our new Customer Support Engineer. in this role, you will support and develop solutions for the more complicated issues our customers are faced with, in close collaboration with the project-and sales team.

Our Global Marine & Offshore Service business is undertaking an exciting continuous transformation as we move towards developing a more agile, digital and sustainable organization, and we hope that you can contribute to this journey with a curious, dynamic and future-focused mindset and a desire to understand our customers’ needs – both now and in the future.

How you will do it
On a daily basis, you will work as a technical support for sales and projects. You will be in direct dialogue with customers answer technical questions and remedy problems in operations, with the aim of creating new service business. You will Produces technical quotes on complex inquiries and support the seller in negotiation with the customer. Independently run service projects and in collaboration with engineering, identify shortcomings in existing design and drive the development of Service Bulletins.
Finally, you will build and maintain a network of stakeholders – incl. Operations, engineering projects and sales - as well as solicit support from and communicate with the broader Johnson Controls organization to promote customer satisfaction while respecting Johnson Controls strategies, processes, and tools.

Your responsibilities in this role include:
· Provide technical support for sales and projects and in direct dialogue with customers
· Independently run service projects
· Produces technical quotes on complex inquiries
· Support the seller and project manager in negotiation with the customer
· Drive the development of Service Bulletins.
· Help us adopt new technologies and methodologies
· Build and maintain a network of stakeholders
We offer you an exciting position in a global organization with more than 100,000 employees at more than 2,000 locations. At Johnson Controls, you will be able to make a difference towards a more sustainable world, and you will be part of an organization with excellent opportunities for professional and personal development. We value and emphasize diversity in our workforce, and Johnson Controls is an equal opportunity employer.
What we look for
Required
· Knowledge and/or experience within the Marine HVAC
· Innovative and future-focused mindset
· Skilled in communication and a team player
· Positive, inclusive and collaborative attitude
· Fluency in English and Swedish – written and verbal
Preferred
· Previous Marine HVAC installation/commissioning or service experience
· Previous sales, project management and/or Account Management experience
Application
Does this sound like you? Then send us your application today through our website, as we screen incoming applications continuously. If you wish to learn more about the about the role, please contact Operation Manager Peter Thunholm at +46 706259470 Visa mindre

Kadant Noss söker en resande serviceingenjör

Beskrivning Kadant Noss utvecklar och säljer avancerade systemlösningar och utrustning till pappers-, kartong- och massabruk över hela världen. Huvudkontor, utveckling, försäljning, konstruktion, projektering och eftermarknadsservice finns i Norrköping. Kadant Noss är ett dotterbolag till Kadant Inc. som är ett globalt företag med 2900 medarbetare. Till Kadant Noss i Norrköping söker vi nu till en spännande nyinrättad tjänst en serviceingenjör som komm... Visa mer
Beskrivning
Kadant Noss utvecklar och säljer avancerade systemlösningar och utrustning till pappers-, kartong- och massabruk över hela världen.

Huvudkontor, utveckling, försäljning, konstruktion, projektering och eftermarknadsservice finns i Norrköping. Kadant Noss är ett dotterbolag till Kadant Inc. som är ett globalt företag med 2900 medarbetare.

Till Kadant Noss i Norrköping söker vi nu till en spännande nyinrättad tjänst en serviceingenjör som kommer att resa till olika kunder, främst i Sverige och Finland. 

Arbetsuppgifter
Som serviceingenjör ansvarar du för eftermarknadsservice, felsökning, support till eftermarknadsförsäljningen, samt utbildning av kundens personal på våra befintliga anläggningar i Sverige och Finland. Tjänsten innebär både praktiskt och teoretiskt arbete.

Tjänsten innebär regelbundet resande, ungefär 100 till 120 resdagar per år. Du har daglig kontakt med kunder i Sverige och Finland, regionchefen och inside sales gruppen.

Kvalifikationer
Du har minst 2 års erfarenhet, företrädesvis från pappers-, kartong- eller massaindustrin.

Det är inte ett krav att du har en YH- eller högskoleutbildning men vi ser det som meriterande. Stor vikt lägger vi vid personliga egenskaper.

Du har goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift.  Vi söker dig som är drivande, strukturerad och serviceinriktad. Du trivs med att träffa andra människor och trivs med att ha ett självständigt arbete.

För tjänsten krävs att du har körkort B.

Villkor
Denna rekrytering sker i samarbete med Q Bemanning & Rekrytering AB, rekryteringskonsult Åsa Gustafsson tfn 013-4703901. Tjänsten är en anställning direkt hos Kadant Noss på heltid.

Du söker tjänsten genom www.qbemanning.se/lediga tjänster.

Vi arbetar med löpande urval och ser fram mot din ansökan snarast, dock senast 20220107. 



Q är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och medlem i branschorganisationen Almega Kompetensföretagen samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer. Visa mindre

Snickare och flyttkarl

Du ska arbeta med att montera isär och ihop möbler, samt arbeta med flytt av bohag. Vi jobbar över hela mellansverige. Du ska vara uthållig och vid god fysik, då det kan vara tunga saker att flytta. Du måste vara noggrann. Flytt&St;ädjouren jobbar med att hjälpa privatpersoner och företag att flytta. Visa mer
Du ska arbeta med att montera isär och ihop möbler, samt arbeta med flytt av bohag. Vi jobbar över hela mellansverige.

Du ska vara uthållig och vid god fysik, då det kan vara tunga saker att flytta. Du måste vara noggrann.

Flytt&St;ädjouren jobbar med att hjälpa privatpersoner och företag att flytta. Visa mindre

Träslöjdskunnig Cirkelledare sökes

Cirkelledare Träslöjd och HemmafixStudiehemmet Hemgården är en ideell förening på Saltängsgatan 7 i Norrköping. Föreningen har funnits sedan 1926 och vårt syfte är att skapa möten mellan människor i föreningens olika hantverkslokaler.Nu söker vi efter dig som är kunnig inom trähantverk och en riktig hemmafixare. Kan du,Lära ut att hantera enklare verktyg, hur gör man ?Lära ut, hur snickrar man ihop en blomlåda?Lära ut tillvägagångssätt att laga saker som ... Visa mer
Cirkelledare Träslöjd och HemmafixStudiehemmet Hemgården är en ideell förening på Saltängsgatan 7 i Norrköping. Föreningen har funnits sedan 1926 och vårt syfte är att skapa möten mellan människor i föreningens olika hantverkslokaler.Nu söker vi efter dig som är kunnig inom trähantverk och en riktig hemmafixare. Kan du,Lära ut att hantera enklare verktyg, hur gör man ?Lära ut, hur snickrar man ihop en blomlåda?Lära ut tillvägagångssätt att laga saker som gått sönderLära ut , spika eller skruva, hur vet man det?Har du kunskapen i hantverket och tycker om att dela den till andra? Vi vill starta olika kurser och ser med glädje fram emot att få kontakt med dig som vill bli cirkelledare i vår träslöjdsal. Arbetet skall ses som en bisyssla och passar dig som är pensionär, student eller har annan heltidsanställning. Vi välkomnar alla sökanden. Visa mindre