Lediga jobb Ottobock i Norrköping

Se alla lediga jobb från Ottobock i Norrköping. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Norrköping som finns inom det yrket.

Vi söker en HR Coordinator till Ottobock i Norrköping

Ansök    Maj 10    Ottobock    HR-konsult/PA-konsult
HR-avdelningen inom Ottobock Greater Nordic Region ansvarar för att ge stöd till organisationen i strategiska och operativa HR-frågor och på så vis bidra till lönsamhet och framgång. Du kommer att ingå i ett regionalt HR-team med HR-kollegor i Sverige, Finland och Nederländerna. Svenska HR-teamet består av 5 personer och vi är placerade på vårt kontor i centrala i Norrköping. Din framtida utmaningSom HR Coordinator kommer du att arbeta brett inom hela ... Visa mer
HR-avdelningen inom Ottobock Greater Nordic Region ansvarar för att ge stöd till organisationen i strategiska och operativa HR-frågor och på så vis bidra till lönsamhet och framgång. Du kommer att ingå i ett regionalt HR-team med HR-kollegor i Sverige, Finland och Nederländerna. Svenska HR-teamet består av 5 personer och vi är placerade på vårt kontor i centrala i Norrköping. Din framtida utmaningSom HR Coordinator kommer du att arbeta brett inom hela HR-området. Du kommer att ge operativt HR-stöd till organisationens chefer som finns lokaliserade i Sverige, Finland och Nederländerna. Med ett konsultativt förhållningssätt utvecklar och stöttar du våra chefer med fokus på rekrytering och introduktion, arbetsrättsliga frågor och HR-administration. Vårt erbjudande till dig        Vi erbjuder dig ett utmanande och stimulerande arbete i ett bolag och en bransch under utveckling, vilket innebär att vår vardag präglas av förändring. Du arbetar verksamhetsnära och dina prioriteringar styrs av organisationens behov, vilket avspeglar sig i att tempot stundtals är högt och uppgifterna varierande. Du verkar i en internationell miljö och har ett brett kontaktnät med våra chefer och medarbetare. Du förväntas ta stort ansvar för dina ålagda arbetsuppgifter och har stor möjlighet att påverka hur du skall nå dina mål.Du driver självständigt rekryteringar och tar ett helhetsansvar för alla administrativa delar i rekryterings- och anställningsprocessen och bidrar till att vi har rätt person på rätt plats vid rätt tidpunkt. I rollen ingår att du förbereder och genomför egna fackliga förhandlingar, vilket kräver en god kännedom om de administrativa moment som ingår, med utgångspunkt i våra kollektivavtal och aktuell lagstiftning. Du kommer även att vara delaktig i HR-relaterade projekt och bland annat administrera och utveckla HR-avdelningens dokumenthantering och interna informationsflöde i vårt kvalitetssystem, på vårt intranät samt i andra aktuella interna kanaler. I tjänsten ingår också att ta fram statistik och rapportera till globala huvudkontoret i Tyskland. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, som inleds med en prövoperiod om 6 månader. Resor i tjänsten förekommer, främst inom Sverige men även resor till Finland och Benelux kan förekomma. Tillträde i augusti 2019 eller enligt överenskommelse. Placeringsort Norrköping och du rapporterar till HR Director. Din bakgrund Du är utbildad inom Human Resources, och för att lyckas i den här rollen behöver du ha dokumenterad erfarenhet av HR-arbete i en liknande roll, där du fått en god kännedom om fackliga processer, rekrytering och personaladministration. Du pratar och skriver engelska obehindrat då stor del av den dagliga kommunikationen sker på engelska och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en internationell miljö. Du är van att arbeta i Excel och Powerpoint. Som person är du ansvarstagande och har ett starkt driv att få saker genomförda, samtidigt som du är prestigelös och gärna tar dig an även enklare arbetsuppgifter. Du är en god administratör och är strukturerad i ditt sätt att arbeta, samtidigt som du kan lyfta blicken och se det större perspektivet. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Du kan kommunicera och agera förtroendeingivande på ett pedagogiskt sätt, men du har samtidigt styrkan att säga ifrån när så krävs. Du har hög integritet och kan hantera konfidentiell information. Hur du ansökerFör att söka tjänsten, vänligen skicka personligt brev och CV senast den 31 maj 2019 till [email protected]. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kring tjänsten vänligen kontakta HR Business Partner Jessica Bäckström, [email protected]. Mer information om oss hittar du på www.ottobock.se. Visa mindre

Vi söker servicetekniker till Ottobock i Norrköping

Ansök    Sep 3    Ottobock    Servicetekniker, elektronik
Ottobock förser den skandinaviska marknaden med olika typer av ortopedtekniska hjälpmedel, proteser och ortoser. Våra servicetekniker är en del av Customer Care & After Sales avdelningen vars huvudsakliga ansvar är administration och hantering av beställningar, reklamationer och returer av våra produkter. Avdelningen ska säkerställa att alla förfrågningar bedöms och hanteras på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Din framtida utmaningSom servicetekn... Visa mer
Ottobock förser den skandinaviska marknaden med olika typer av ortopedtekniska hjälpmedel, proteser och ortoser. Våra servicetekniker är en del av Customer Care & After Sales avdelningen vars huvudsakliga ansvar är administration och hantering av beställningar, reklamationer och returer av våra produkter. Avdelningen ska säkerställa att alla förfrågningar bedöms och hanteras på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Din framtida utmaningSom servicetekniker ingår du i ett team om 3 personer på avdelningen Customer Care/After Sales. I rollen ingår det att utföra reparation och service av Ottobock myoelektriska armprotes-system och mikroprocessorstyrda knäleder enligt kvalitetsgodkända arbetsunderlag och manualer. Du kommer även att ge support till våra kunder via mail och telefon.Vårt erbjudande till dig        Du erbjuds ett roligt och stimulerande arbete i en miljö som präglas av hög yrkesstolthet. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team där alla bidrar med sitt kunnande och engagemang för att utveckla verksamheten.Tjänsten är tillsvidareanställning med sex månader provanställning. Start enligt överenskommelse. Placeringsort är Norrköping. Din bakgrund Du har teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har jobbat minst 3 år med finmekanik. Ottobock ingår i en internationell koncern och en stor del av kommunikationen sker på engelska, som är vårt koncernspråk. Det är därför avgörande att du har en hög kommunikativ förmåga och är flytande i såväl svenska som engelska. Du är van att jobba i Office-paketet.Du som söker har teknikintresse, är självgående och har lätt för att lära dig nya saker. För att lyckas i rollen är du serviceinriktad och sätter alltid kunden i fokus. Som person är du även flexibel och positiv till förändringar.Sista ansökningsdag är den 22 september 2019. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Jasmina Begic Sarajlic Customer Care and After Sales Manager på 011-280614.Ansökan skickas till: [email protected]  Visa mindre

Vi söker en löneadministratör till Ottobock i Norrköping

Ansök    Feb 5    Ottobock    Löneadministratör
Ottobocks HR-avdelning i Sverige består idag av fem medarbetare varav en Lönespecialist och en Löneadministratör. Samtliga medarbetare är placerade på Ottobocks kontor som är centralt beläget i Norrköping. Vår nuvarande löneadministratör kommer att sluta hos oss och vi söker därför efter en ersättare. Din framtida utmaning Löneavdelningen administrerar cirka 400 löner fördelat på våra svenska bolag. I rollen som Löneadministratör ger du service till vår s... Visa mer
Ottobocks HR-avdelning i Sverige består idag av fem medarbetare varav en Lönespecialist och en Löneadministratör. Samtliga medarbetare är placerade på Ottobocks kontor som är centralt beläget i Norrköping. Vår nuvarande löneadministratör kommer att sluta hos oss och vi söker därför efter en ersättare.
Din framtida utmaning
Löneavdelningen administrerar cirka 400 löner fördelat på våra svenska bolag. I rollen som Löneadministratör ger du service till vår svenska organisation i lönerelaterade frågor, både utifrån efterfrågan, men även proaktivt i syfte att informera och lära. Detta innebär att du har daglig kontakt med chefer och medarbetare, främst via telefon och mail. Du arbetar i lönesystemet Agda.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
·        Löneutbetalning månadsvis av svenska löner
·        Bokföring, tidrapportering och reseadministration
·        Administration av försäkringar, skatt och pension
·        Administration av årliga rutiner inom lönefunktionen exempelvis semester- och kalenderårsskifte och AT-beräkning
·        Administrering av rapporter till SCB
·        Att ta fram statistik relaterat till löner och löneprocesser
·        Att ansvara för personalarkiv
·        Övriga lönerelaterade arbetsuppgifter
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett serviceinriktat arbete i en miljö som präglas av hög yrkesstolthet med många kontaktytor.
Löneavdelningen är en del av HR-organisationen och du rapporterar till HR direktören, men i ditt dagliga arbete arbetsleds du av vår Lönespecialist. Tjänsten är på heltid med placering i Norrköping och inleds med en 6 månaders prövotid. Som anställd på Ottobock Scandinavia AB omfattas du av kollektivavtal och tillhörande kollektivavtalsförsäkringar. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Din bakgrund/profil
Vi söker dig som har minst 2 års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med löneadministration i ett lönesystem. Detta har gett dig en grundläggande förståelse för och kunskap om hela löneprocessen. Vidare har du grundläggande kunskap inom arbetsrätt och tolkning av kollektivavtal, vilket är en förutsättning för att lönehantering skall bli korrekt samt tidigare arbetat med kollektivavtal både för tjänstemän och arbetare. Vi ser gärna att du har haft eget ansvar för löneutbetalningar och tillhörande administration.
Du har flytande språkkunskaper i svenska i tal och skrift. Du bekväm med att uttrycka dig på engelska både muntligt och skriftligt då vi är ett internationellt bolag där kommunikation på engelska förekommer. Du har god kunskap i Microsoft Office-paketet och använder Excel som ett verktyg i beräkningar eller rapportering. Kunskap i lönesystemet Agda är meriterande.
Som person är du strukturerad, organiserad och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du har ett öga för detaljer samtidigt som du kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Du har en förmåga att kommunicera på ett rakt, konkret sätt med mycket pondus samtidigt som du är pedagogisk. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och har en hög grad av noggrannhet i ditt arbete för att säkerställa att siffror stämmer och att informationen är korrekt. I din roll krävs det också att du har hög integritet och hög servicegrad, vilket innebär att du är ansvarstagande för de uppgifter som åligger dig. Du har en god samarbetsförmåga och är en lagspelare.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Hur du ansöker
Skicka in din ansökan innehållande CV och personligt brev till [email protected] senast den 29 februari 2020. Urval och intervjuer sker löpande så vi emotser din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Nathalie Modigh, HR Coordinator, [email protected].
Besök gärna vår hemsida för mer information www.ottobock.se.
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre