Lediga jobb som Ekonomikontorist i Norrköping

Se lediga jobb som Ekonomikontorist i Norrköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Norrköping som finns hos arbetsgivaren.

Ekonom med intresse av HR-frågor

Vill du arbeta i en mindre organisation och tycker om det variationsrika arbetet som förekommer på ett mindre företag? FVBU, föreningen värdefulla barn och ungdomar, driver 13 förskolor från Östersund i norr till Mariannelund i söder. Huvudkontoret finns i Norrköping och fungerar som en stödfunktion till förskolorna vilket innebär att föreningens administration sköts härifrån. FVBU är en ideell förening vilket betyder att vi inte är vinstdrivande. Som ek... Visa mer
Vill du arbeta i en mindre organisation och tycker om det variationsrika arbetet som förekommer på ett mindre företag?

FVBU, föreningen värdefulla barn och ungdomar, driver 13 förskolor från Östersund i norr till Mariannelund i söder. Huvudkontoret finns i Norrköping och fungerar som en stödfunktion till förskolorna vilket innebär att föreningens administration sköts härifrån. FVBU är en ideell förening vilket betyder att vi inte är vinstdrivande.

Som ekonom hos oss kommer du framför allt att arbeta med löpande uppgifter gällande såväl kund- som leverantörsfakturor och betalningar samt bokföring med tillhörande avstämningar. Du kommer även tillsammans med Controller vara ansvarig för att upprätta årsbokslut. Du arbetar proaktivt med budgetering och uppföljningar och avstämningar. Vi söker dig med en relevant ekonomisk utbildning inom ekonomi, eller om du har förvärvat motsvarande kompetens på annat vis.

Du behöver besitta praktisk erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem (meriterande om det är något av Vismas Ekonomisystem) och även ha kunskap inom Officepaketet.

Du har även intresse av att arbeta med personaladministration t ex genom att hantera anställningsavtal, sätta dig in i kollektivavtal, uppdatera personaldatabasen samt säkerställa en korrekt arkivering av t ex personaldokument.

Vi söker dig som ser till helheten och trivs med att arbeta tillsammans med kollegor och verksamheten i processer. Du har ett intresse av att utveckla och stötta verksamheten. Är du dessutom en serviceinriktad, noggrann och strukturerad person med vana att arbeta självständigt är det här jobbet för dig.

Vi erbjuder dig ett spännande och roligt jobb i trevlig miljö med fyra härliga kollegor. Vi sitter centralt beläget i Norrköping. Jobbet som är en tjänst om ca 75 - 100% kan både utföras från kontoret och hemifrån. En kombination av dessa två är önskvärt. Vi har friskvårdsbidrag och innehar kollektivavtal via Fremia.

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tänkt tillträde i maj 2024.

Sista ansökningsdag 9 februari 2024.

Frågor om tjänsten? Hör av er till Bengt Berglund, Controller (kontorsansvarig) på telefonnummer 0735-758593 eller mail [email protected]

www.fvbu.se Visa mindre

Ekonom till Socialkontoret

Ansök    Jul 7    Norrköpings kommun    Ekonomikontorist
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Engager... Visa mer
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Engageras du av att driva och utveckla processer? Har du fallenhet för struktur och söker en ny spännande utmaning där du får stort handlingsutrymme? Då kan du vara vår nya ekonom.

Vilka är vi?
Socialkontoret är tjänstemannastöd för socialnämnden. Tillsammans är vi cirka 400 anställda och vi har en omsättning på runt 600 miljoner kronor.

Socialkontoret arbetar med frågor inom individ- och familjeomsorgen som rör till exempel omsorg om barn och unga, föräldrastöd och missbruk. Vi sätter individens behov i fokus, alltid med barns bästa i första hand och att det ska vara lätt att få hjälp. Våra stöd- och behandlingsinsatser håller hög kvalitet och bygger på rättssäkra bedömningar. Vi vill hitta lösningar nära individen och bidra till en positiv förändring för denne. Tillsammans vill vi skapa trygghet och god social service för oss som bor i Norrköping. Då är det extra viktigt för oss att ha goda budget- och ekonomiprocesser.

Som ekonom på socialkontoret ingår du i ekonomienheten för administrativt stöd och samverkar främst i team med kontorets ekonomichef och ekonomiassistenter. Den centrala ekonomifunktionen på socialkontoret består idag av en ekonomichef och 7 ekonomiassistenter. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats där du är med och arbetar för kommuninvånarnas bästa. 

Vi är ett glatt gäng som är måna om varandra och vår arbetsmiljö.
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll, kompetenser tas till vara och att vi trivs tillsammans på jobbet.

Vi sitter i en nyligt renoverad fastighet på adress Vikboplan 11 nära till spårvagn eller ca 15 minuters gångavstånd från pendeltågstationen.


Dina arbetsuppgifter
Som ekonom hos oss på Socialkontoret får du en bred tjänst, där du i samråd med ekonomichef får möjlighet att påverka och utveckla kontorets budget- och ekonomiprocesser samt uppbyggnader av interna strukturen på ekonomienheten. 

I din roll som ekonom stöttar du även ekonomiassistenterna i det dagliga arbetet samt har en aktiv roll i arbetet med ekonomichefen som stöttar enhetscheferna på kontoret med löpande ekonomiuppföljning, förändrings och utvecklingsarbete.

Tillsammans med ekonomichefen samverkar du i arbetet med budget- och prognosprocess. Utöver det ansvarar du för uppgifter som är kopplade till hanteringen av statsbidrag, prognostisering och uppföljning av placeringskostnader. Du samarbetar även med andra samverkansparter inom avdelningen – alltifrån systemförvaltare, jurist, utredare, verksamhetsutvecklare, administratörer, nämndsekreterare. 

I rollen som ekonom ingår bokslut och rapportering av diverse statistik samt att vara inköpssamordnare inom ekonomifunktionen hos oss.

Vi erbjuder vi dig även möjligheter att utvecklas i en öppen och kreativ miljö med engagerade kollegor, där du har möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Vi vill skapa rätt förutsättningar för dig som ekonom hos oss, där du ges ett stort handlingsutrymme där vi väljer att lita på dig som medarbetare i din kompetens och omdöme. Vår ledarskapsfilosofi inom Norrköpings kommun genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap. 


Vem är du?
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
Vi ser även positivt på om du har erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet.

Som person är du trygg och stabil. Du har en god analytisk förmåga och är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt. Du är initiativtagande och har förmågan att arbeta självständigt och utveckla samt driva processer framåt.

För att trivas hos oss eftersträvar du struktur och samtidigt engageras du av utveckling och utmaningar, där du vill vara en del av lösningen.
Vi ser att du samarbetar väl och trivs likväl i grupp som i det självständiga arbetet. Du anpassar din kommunikation både i tal och skrift efter målgrupp.

I ditt arbetssätt har du förmågan att strukturera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och trivs med att ta större ansvar. Du värdesätter och eftersträvar kvalitét i ditt arbete och även för dina kollegor. Som ekonom hos oss ser vi även att du har förmågan att se helheten och har god förståelse för din roll. 

Du erbjuds förmåner såsom flextid, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semester- och pensionsväxling. 


Varmt välkommen med din ansökan!


Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag 
Möjlighet till distansarbete: Ja till viss del
Sista ansökningsdatum: 28 juli. Löpande urval sker
Kontakt: Ekonimichef, Malin Wolf, [email protected], Rekryteringsspecialist, Sofia Örtegren, 011-153213, [email protected]


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Är du vår nya ekonomiadministratör?

Ansök    Jun 9    Ls Jobbet AB    Ekonomikontorist
Vi utökar vår ekonomiavdelning med en ny medarbetare. Har du erfarenhet av ekonomiadministration och trivs i en roll med omväxlande arbetsuppgifter? Då kommer du att trivas kanon hos oss! Arbetsuppgifter Som ekonomiadministratör hos oss hanterar du löpande ekonomiuppgifter så som fakturering, avstämningar av konton och hantering av leverantörsfakturor. Du kommer att få eget ansvar för viss typ av fakturering samt ansvar för innehåll och avstämning av viss... Visa mer
Vi utökar vår ekonomiavdelning med en ny medarbetare. Har du erfarenhet av ekonomiadministration och trivs i en roll med omväxlande arbetsuppgifter? Då kommer du att trivas kanon hos oss!
Arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör hos oss hanterar du löpande ekonomiuppgifter så som fakturering, avstämningar av konton och hantering av leverantörsfakturor. Du kommer att få eget ansvar för viss typ av fakturering samt ansvar för innehåll och avstämning av vissa konton. Vid månadens slut kommer du även att delta i arbetet med bokslut. Vår förhoppning är att du på sikt kommer att utvecklas mot fler arbetsuppgifter inom ekonomiområdet.
Hos oss blir du snabbt en i gänget av positiva och engagerade medarbetare. Vi månar om teamkänslan och strävar efter en arbetsmiljö i toppklass. Vid sidan av arbetet erbjuder vi goda förmåner, inte minst de som är kopplade till bilar.
Din profil
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, strukturerad och ordningsam. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team. Vidare är du van vid att prioritera och planera ditt arbete och har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt.
Du kommer till en prestigelös arbetsplats, där alla är vana att hjälpas åt med det som behöver göras. Hos oss räcker det fint att ha en gymnasial utbildning med inriktning ekonomi samt några års arbete inom ekonomiområdet. Vi tror även att du är en van datoranvändare och har erfarenhet av arbete i ekonomiska system.
Övrig information
Tjänsten är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Norrköping. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, men senast 26 juni.
Har du frågor om tjänsten, kontakta ekonomichef Jimmy Carlsson på tfn 011-280113
Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren - Söderbergs Bil ett Bilia-företag
Söderbergs Bil är ett av Östergötland/Sörmlands ledande bilhandelsföretag med stark lokal förankring med verksamhet i Norrköping och Nyköping. Vi är återförsäljare för Volkswagen, Audi, Seat, Cupra, Skoda, Volkswagen Transportbilar och AIXAM. I företaget ingår även Europcar biluthyrning. Sedan december 2022 ingår Söderbergs i börsnoterade Bilia-koncernen. Bilia är en av Europas största bilåterförsäljare. Bilia har ca 5 000 anställda och verkar i 4 länder.
Hos Söderbergs kan du arbeta med försäljning, ekonomi, verkstad, lackering, däck och bilvård. Vi är ca 220 medarbetare, omsätter ca 1,2 miljarder kronor och levererar en ny bil i halvtimmen. Företaget är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.Vi utökar vår ekonomiavdelning med en ny medarbetare. Har du erfarenhet av ekonomiadministration och trivs i en roll med omväxlande arbetsuppgifter? Då kommer du att trivas kanon hos oss!
Arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör hos oss hanterar du löpande ekonomiuppgifter så som fakturering, avstämningar av konton och hantering av leverantörsfakturor. Du kommer att få eget ansvar för viss typ av fakturering samt ansvar för innehåll och avstämning av vissa konton. Vid månadens slut kommer du även att delta i arbetet med bokslut. Vår förhoppning är att du på sikt kommer att utvecklas mot fler arbetsuppgifter inom ekonomiområdet.
Hos oss blir du snabbt en i gänget av positiva och engagerade medarbetare. Vi månar om teamkänslan och strävar efter en arbetsmiljö i toppklass. Vid sidan av arbetet erbjuder vi goda förmåner, inte minst de som är kopplade till bilar.
Din profil
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, strukturerad och ordningsam. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team. Vidare är du van vid att prioritera och planera ditt arbete och har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt.
Du kommer till en prestigelös arbetsplats, där alla är vana att hjälpas åt med det som behöver göras. Hos oss räcker det fint att ha en gymnasial utbildning med inriktning ekonomi samt några års arbete inom ekonomiområdet. Vi tror även att du är en van datoranvändare och har erfarenhet av arbete i ekonomiska system.
Övrig information
Tjänsten är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Norrköping. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, men senast 26 juni.
Har du frågor om tjänsten, kontakta ekonomichef Jimmy Carlsson på tfn 011-280113
Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren - Söderbergs Bil ett Bilia-företag
Söderbergs Bil är ett av Östergötland/Sörmlands ledande bilhandelsföretag med stark lokal förankring med verksamhet i Norrköping och Nyköping. Vi är återförsäljare för Volkswagen, Audi, Seat, Cupra, Skoda, Volkswagen Transportbilar och AIXAM. I företaget ingår även Europcar biluthyrning. Sedan december 2022 ingår Söderbergs i börsnoterade Bilia-koncernen. Bilia är en av Europas största bilåterförsäljare. Bilia har ca 5 000 anställda och verkar i 4 länder.
Hos Söderbergs kan du arbeta med försäljning, ekonomi, verkstad, lackering, däck och bilvård. Vi är ca 220 medarbetare, omsätter ca 1,2 miljarder kronor och levererar en ny bil i halvtimmen. Företaget är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001. Visa mindre

Compliance Controller

Ansök    Okt 6    Lantmännen ek för    Ekonomikontorist
I februari 2020 bildades Lantmännen Biorefineries av Lantmännens bolag Reppe, Agroetanol och Oats med syfte att skapa en sammanhållen affär inom bioraffinering. Processerna som bedrivs på de tre producerande anläggningarna består av att ur spannmålsråvara utvinna högvärdiga produkter som går till ett flertal olika tillämpningsområden inom livsmedel, biokomponenter och foder. I en av anläggningarna har vi sedan 20 år utvunnit vegetabiliska proteiner från ... Visa mer
I februari 2020 bildades Lantmännen Biorefineries av Lantmännens bolag Reppe, Agroetanol och Oats med syfte att skapa en sammanhållen affär inom bioraffinering. Processerna som bedrivs på de tre producerande anläggningarna består av att ur spannmålsråvara utvinna högvärdiga produkter som går till ett flertal olika tillämpningsområden inom livsmedel, biokomponenter och foder.

I en av anläggningarna har vi sedan 20 år utvunnit vegetabiliska proteiner från den svenska åkermarken. I en annan har vi under lika lång tid producerat ett biodrivmedel av spannmål och livsmedelsrester med världsledande klimatprestanda. I den tredje utvinns avancerade hälsofrämjande livsmedelsingredienser från havre.

Vår tillväxtresa fortsätter med nya investeringar i gröna proteiner. Du kan läsa mer här: Miljardinvestering gör Lantmännen unikt i norra Europa

Vi söker nu en Compliance controller som tillsammans med teamet på ekonomiavdelningen vill ta ansvar för organisationens motpartskontroller och riskhantering. Har du tidigare erfarenhet från att arbeta med dessa frågor och trivs i en dynamisk och händelserik miljö? Vill du samtidigt bidra till ett bättre resursutnyttjande och ett mer hållbart samhälle då kan det vara dig vi söker!

Det här kommer du att göra

I rollen som Compliance controller kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att säkerställa en korrekt efterlevnad av Lantmännens riktlinjer och direktiv, såväl som att stötta i det löpande dagliga arbetet kring bland annat avtalsfrågor, tex kreditbedömningar. Du bidrar aktivt till utveckling av våra administrativa processer samt tar ansvar för intern kontroll och t ex attest- och delegationsordning.

Du kommer att vara en del av ekonomiavdelningen på Lantmännen Biorefineries och tillsammans med teamet ansvarar du för arbetet för samtliga bolag inom organisationen. Ekonomiavdelningens uppdrag innebär ett fortlöpande arbete med att modernisera och effektivisera arbetssätt med rätt systemstöd genom översyn av rutiner och processer för att möjliggöra ett större fokus på framåtsyftande analyser och kvalitativa beslutsunderlag. Här kommer ditt förhållningssätt till ständiga förbättringar att vara av stor vikt.

I rollen ingår även att stötta Finance Manager i frågor som rör bland annat försäkringar och bankgarantier.

Tjänsten är placerad vid någon av våra anläggningar som finns i Norrköping, Kimstad, Lidköping och Stockholm. Du har mycket kontakt internt med våra affärsområden, ekonomiadministration såväl som Lantmännens centrala funktioner.
Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

- Erfarenhet av att arbeta med compliance och frågor inom intern kontroll. Det är meriterande om du har en bakgrund inom affärsjuridik
- En akademisk utbildning inom juridik och/eller ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Mycket goda kunskaper i tal som skrift i svenska och engelska.

Du är:

- Strukturerad, kvalitetsorienterad och har stor integritet
- Duktig på att kommunicera och förstår vikten av god kommunikation och ett gott samarbete.
- Trygg i din förmåga och bekväm att agera, prioritera och ta beslut inom ditt arbetsområde.
- Lösningsorienterad med en förmåga att se möjligheter och involvera andra för att lösa problem
- Har utgångspunkten i LEAN administration
- Du delar våra värderingar – öppenhet, helhetssyn och handlingskraft och vårt löfte, att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig

Lantmännen Biorefineries är en innovationsdriven organisation som ständigt söker nya lösningar som leder fram till en grönare framtid. Vi är drivna, passionerade och nyfikna. Tillsammans med oss får du möjligheten att påverka och skapa lösningar för ett mer hållbart samhälle. Samt att du kommer inneha alla fördelar som följer med att vara en del av Lantmännens stora jordbrukskooperativ.

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Ansök redan idag. I rekryteringsprocessen ingår både tester, intervjuer och som slutkandidat kommer det att genomföras drogtest samt bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval så tveka inte med att lämna in din ansökan.

Om du har några frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Tobias Hermansson, HR Manager Lantmännen Biorefineries [email protected]

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 19 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda och omsätter 55 miljarder SEK på årsbasis. Genom forskning och verksamhet i hela värdekedjan tar vi ansvar från jord till bord. www.lantmannen.se.

Lantmännen Biorefineries är Sveriges enda storskaliga bioraffinaderier med siter i Norrköping och Lidköping. Vi är den störsa nationella producenten av spannmålsbaserad etanol samt en av de största tillverkarna av dryckessprit, foder och livsmedelsingredienser. Vi har en hög hållbarhetsprofil och är en viktig aktör i omställningen till ett klimatsmart samhälle. Vi är ca 200 medarbetare och omsätter ca 2,5 miljarder kr. Visa mindre

Compliance Controller

Ansök    Okt 5    Lantmännen ek för    Ekonomikontorist
I februari 2020 bildades Lantmännen Biorefineries av Lantmännens bolag Reppe, Agroetanol och Oats med syfte att skapa en sammanhållen affär inom bioraffinering. Processerna som bedrivs på de tre producerande anläggningarna består av att ur spannmålsråvara utvinna högvärdiga produkter som går till ett flertal olika tillämpningsområden inom livsmedel, biokomponenter och foder. I en av anläggningarna har vi sedan 20 år utvunnit vegetabiliska proteiner från ... Visa mer
I februari 2020 bildades Lantmännen Biorefineries av Lantmännens bolag Reppe, Agroetanol och Oats med syfte att skapa en sammanhållen affär inom bioraffinering. Processerna som bedrivs på de tre producerande anläggningarna består av att ur spannmålsråvara utvinna högvärdiga produkter som går till ett flertal olika tillämpningsområden inom livsmedel, biokomponenter och foder.

I en av anläggningarna har vi sedan 20 år utvunnit vegetabiliska proteiner från den svenska åkermarken. I en annan har vi under lika lång tid producerat ett biodrivmedel av spannmål och livsmedelsrester med världsledande klimatprestanda. I den tredje utvinns avancerade hälsofrämjande livsmedelsingredienser från havre.

Vår tillväxtresa fortsätter med nya investeringar i gröna proteiner. Du kan läsa mer här: Miljardinvestering gör Lantmännen unikt i norra Europa

Vi söker nu en Compliance controller som tillsammans med teamet på ekonomiavdelningen vill ta ansvar för organisationens motpartskontroller och riskhantering. Har du tidigare erfarenhet från att arbeta med dessa frågor och trivs i en dynamisk och händelserik miljö? Vill du samtidigt bidra till ett bättre resursutnyttjande och ett mer hållbart samhälle då kan det vara dig vi söker!

Det här kommer du att göra

I rollen som Compliance controller kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att säkerställa en korrekt efterlevnad av Lantmännens riktlinjer och direktiv, såväl som att stötta i det löpande dagliga arbetet kring bland annat avtalsfrågor, tex kreditbedömningar. Du bidrar aktivt till utveckling av våra administrativa processer samt tar ansvar för intern kontroll och t ex attest- och delegationsordning.

Du kommer att vara en del av ekonomiavdelningen på Lantmännen Biorefineries och tillsammans med teamet ansvarar du för arbetet för samtliga bolag inom organisationen. Ekonomiavdelningens uppdrag innebär ett fortlöpande arbete med att modernisera och effektivisera arbetssätt med rätt systemstöd genom översyn av rutiner och processer för att möjliggöra ett större fokus på framåtsyftande analyser och kvalitativa beslutsunderlag. Här kommer ditt förhållningssätt till ständiga förbättringar att vara av stor vikt.

I rollen ingår även att stötta Finance Manager i frågor som rör bland annat försäkringar och bankgarantier.

Tjänsten är placerad vid någon av våra anläggningar som finns i Norrköping, Kimstad, Lidköping och Stockholm. Du har mycket kontakt internt med våra affärsområden, ekonomiadministration såväl som Lantmännens centrala funktioner.
Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

- Erfarenhet av att arbeta med compliance och frågor inom intern kontroll. Det är meriterande om du har en bakgrund inom affärsjuridik
- En akademisk utbildning inom juridik och/eller ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Mycket goda kunskaper i tal som skrift i svenska och engelska.

Du är:

- Strukturerad, kvalitetsorienterad och har stor integritet
- Duktig på att kommunicera och förstår vikten av god kommunikation och ett gott samarbete.
- Trygg i din förmåga och bekväm att agera, prioritera och ta beslut inom ditt arbetsområde.
- Lösningsorienterad med en förmåga att se möjligheter och involvera andra för att lösa problem
- Har utgångspunkten i LEAN administration
- Du delar våra värderingar – öppenhet, helhetssyn och handlingskraft och vårt löfte, att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig

Lantmännen Biorefineries är en innovationsdriven organisation som ständigt söker nya lösningar som leder fram till en grönare framtid. Vi är drivna, passionerade och nyfikna. Tillsammans med oss får du möjligheten att påverka och skapa lösningar för ett mer hållbart samhälle. Samt att du kommer inneha alla fördelar som följer med att vara en del av Lantmännens stora jordbrukskooperativ.

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Ansök redan idag. I rekryteringsprocessen ingår både tester, intervjuer och som slutkandidat kommer det att genomföras drogtest samt bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval så tveka inte med att lämna in din ansökan.

Om du har några frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Tobias Hermansson, HR Manager Lantmännen Biorefineries [email protected]

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Genom forskning och verksamhet i hela värdekedjan tar vi ansvar från jord till bord. www.lantmannen.se.

Lantmännen Biorefineries är Sveriges enda storskaliga bioraffinaderier med siter i Norrköping och Lidköping. Vi är den störsa nationella producenten av spannmålsbaserad etanol samt en av de största tillverkarna av dryckessprit, foder och livsmedelsingredienser. Vi har en hög hållbarhetsprofil och är en viktig aktör i omställningen till ett klimatsmart samhälle. Vi är ca 200 medarbetare och omsätter ca 2,5 miljarder kr. Visa mindre

Ekonomiansvarig till Företag i Norrköping!

Ansök    Dec 22    Experis AB    Ekonomikontorist
Jefferson Wells söker dig som har känsla för bokföring och administration och vill arbeta deltid på ett trevligt företag i Norrköping. Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan. Start: Omgående Omfattning: Ca 50 %, finns möjlighet för dialog och mer. Om rollen I denna roll ansvarar du för ekonomiska arbetsuppgifter. Du har hand om den dagliga bokföringen, den elektroniska fakturahanteringen, administrativa uppgifter såsom tidsrapporte... Visa mer
Jefferson Wells söker dig som har känsla för bokföring och administration och vill arbeta deltid på ett trevligt företag i Norrköping. Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan.

Start: Omgående

Omfattning: Ca 50 %, finns möjlighet för dialog och mer.



Om rollen

I denna roll ansvarar du för ekonomiska arbetsuppgifter. Du har hand om den dagliga bokföringen, den elektroniska fakturahanteringen, administrativa uppgifter såsom tidsrapportering av anställda.



Exempel på fler arbetsuppgifter är:

* Registrera leverantörsfakturor och betalning av leverantörsskulder i Briljant
* Skriva kundfakturor och boka av betalningar
* Registrera verifikationer
* Hålla koll på likviditeten, utföra likviditetsprognos
* Registrera tider i projekten
* Registrera tider för lön
* Göra löner i Visma Lön.
* Deklarera skatter och moms
* Avstämning av balanskonton
* Underlag till revisor i samband med bokslut

Erbjudande

Det här är ett konsultuppdrag som avser att starta enligt ök. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta på plats ute hos kund. Alternativt att du blir anställd som underkonsult och arbetar från ditt egna bolag, om du driver en egen ekonomibyrå exempelvis.

Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Ellinor Östervall via mejl, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Visa mindre

Handläggare ekonomi till löneenheten

Ansök    Jul 4    Norrköpings kommun    Ekonomikontorist
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Är du ... Visa mer
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Är du en utvecklingsdriven ekonomihandläggare med hög nivå av service? Då kan detta vara tjänsten för dig! 
Vilka är vi?

Löneenhetens uppdrag är att vara en stödjande funktion inom områdena löneadministration, systemförvaltning, utbildning och pension. Vi har en nära dialog med chefer och administratörer/rapportörer i kommunen. Totalt är vi 19 st på enheten och vi finns på Slottsgatan 118 i Norrköping.

Löneenheten tillhör personalavdelningen i Norrköpings kommun vilken även arbetar med konsultativt HR-stöd, förhandling och rådgivning, strategiskt utvecklingsarbete och rekrytering. Tillsammans är vi 60 kollegor.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som handläggare ekonomi så ansvarar du för de arbetsuppgifter inom lön som är relaterade till ekonomi. Du förväntas ta en aktiv roll i verksamhetens övriga operativa arbete samt vara en del i utvecklingsarbetet på enheten.

Som handläggare ekonomi ansvarar du för in- och utbetalningar samt avstämning av lönekonton. Du arbetar även i en supportfunktion där du på ett professionellt sätt hjälper våra chefer och rapportörer med ärenden som rör ekonomi- och lönekonton. I rollen ingår även att vara en del av bokslutsprocessen.

Vem är du?

Du har som lägst slutförd gymnasieutbildning och har efter det arbetat flera år med arbetsuppgifter inom områdena ekonomi och lön. Det är meriterande om du har erfarenhet av Heroma och Webfocus.

För att lyckas i rollen tror vi att du har lätt för att anpassa dig efter omständigheterna och att du trivs i en serviceinriktad roll. Du har lätt för att sätta dig in i ekonomiska problem och driver dina processer självständigt. Struktur och ordning ligger naturligt för dig. 

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten


Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Längd på anställning:  
Tillträdesdatum:   Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 7 augusti
Kontakt: Maria Marklund, enhetschef, [email protected]

 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Compliance Controller

Ansök    Sep 12    Lantmännen ek för    Ekonomikontorist
I februari 2020 bildades Lantmännen Biorefineries av Lantmännens bolag Reppe, Agroetanol och Oats med syfte att skapa en sammanhållen affär inom bioraffinering. Processerna som bedrivs på de tre producerande anläggningarna består av att ur spannmålsråvara utvinna högvärdiga produkter som går till ett flertal olika tillämpningsområden inom livsmedel, biokomponenter och foder. I en av anläggningarna har vi sedan 20 år utvunnit vegetabiliska proteiner från ... Visa mer
I februari 2020 bildades Lantmännen Biorefineries av Lantmännens bolag Reppe, Agroetanol och Oats med syfte att skapa en sammanhållen affär inom bioraffinering. Processerna som bedrivs på de tre producerande anläggningarna består av att ur spannmålsråvara utvinna högvärdiga produkter som går till ett flertal olika tillämpningsområden inom livsmedel, biokomponenter och foder.

I en av anläggningarna har vi sedan 20 år utvunnit vegetabiliska proteiner från den svenska åkermarken. I en annan har vi under lika lång tid producerat ett biodrivmedel av spannmål och livsmedelsrester med världsledande klimatprestanda. I den tredje utvinns avancerade hälsofrämjande livsmedelsingredienser från havre.

Vår tillväxtresa fortsätter med nya investeringar i gröna proteiner. Du kan läsa mer här: Miljardinvestering gör Lantmännen unikt i norra Europa

Vi söker nu en Compliance controller som tillsammans med teamet på ekonomiavdelningen vill ta ansvar för organisationens motpartskontroller och riskhantering. Har du tidigare erfarenhet från att arbeta med dessa frågor och trivs i en dynamisk och händelserik miljö? Vill du samtidigt bidra till ett bättre resursutnyttjande och ett mer hållbart samhälle då kan det vara dig vi söker!

Det här kommer du att göra

I rollen som Compliance controller kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att säkerställa en korrekt efterlevnad av Lantmännens riktlinjer och direktiv, såväl som att stötta i det löpande dagliga arbetet kring bland annat avtalsfrågor, tex kreditbedömningar. Du bidrar aktivt till utveckling av våra administrativa processer samt tar ansvar för intern kontroll och t ex attest- och delegationsordning.

Du kommer att vara en del av ekonomiavdelningen på Lantmännen Biorefineries och tillsammans med teamet ansvarar du för arbetet för samtliga bolag inom organisationen. Ekonomiavdelningens uppdrag innebär ett fortlöpande arbete med att modernisera och effektivisera arbetssätt med rätt systemstöd genom översyn av rutiner och processer för att möjliggöra ett större fokus på framåtsyftande analyser och kvalitativa beslutsunderlag. Här kommer ditt förhållningssätt till ständiga förbättringar att vara av stor vikt.

I rollen ingår även att stötta Finance Manager i frågor som rör bland annat försäkringar och bankgarantier.

Tjänsten är placerad vid någon av våra anläggningar som finns i Norrköping, Kimstad, Lidköping och Stockholm. Du har mycket kontakt internt med våra affärsområden, ekonomiadministration såväl som Lantmännens centrala funktioner.
Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

- Erfarenhet av att arbeta med compliance och frågor inom intern kontroll. Det är meriterande om du har en bakgrund inom affärsjuridik
- En akademisk utbildning inom juridik och/eller ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Mycket goda kunskaper i tal som skrift i svenska och engelska.

Du är:

- Strukturerad, kvalitetsorienterad och har stor integritet
- Duktig på att kommunicera och förstår vikten av god kommunikation och ett gott samarbete.
- Trygg i din förmåga och bekväm att agera, prioritera och ta beslut inom ditt arbetsområde.
- Lösningsorienterad med en förmåga att se möjligheter och involvera andra för att lösa problem
- Har utgångspunkten i LEAN administration
- Du delar våra värderingar – öppenhet, helhetssyn och handlingskraft och vårt löfte, att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig

Lantmännen Biorefineries är en innovationsdriven organisation som ständigt söker nya lösningar som leder fram till en grönare framtid. Vi är drivna, passionerade och nyfikna. Tillsammans med oss får du möjligheten att påverka och skapa lösningar för ett mer hållbart samhälle. Samt att du kommer inneha alla fördelar som följer med att vara en del av Lantmännens stora jordbrukskooperativ.

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Ansök redan idag. I rekryteringsprocessen ingår både tester, intervjuer och som slutkandidat kommer det att genomföras drogtest samt bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval så tveka inte med att lämna in din ansökan.

Om du har några frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Tobias Hermansson, HR Manager Lantmännen Biorefineries [email protected]

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Genom forskning och verksamhet i hela värdekedjan tar vi ansvar från jord till bord. www.lantmannen.se.

Lantmännen Biorefineries är Sveriges enda storskaliga bioraffinaderier med siter i Norrköping och Lidköping. Vi är den störsa nationella producenten av spannmålsbaserad etanol samt en av de största tillverkarna av dryckessprit, foder och livsmedelsingredienser. Vi har en hög hållbarhetsprofil och är en viktig aktör i omställningen till ett klimatsmart samhälle. Vi är ca 200 medarbetare och omsätter ca 2,5 miljarder kr. Visa mindre

Ekonom

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss! Vid Institution... Visa mer
Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!

Vid Institutionen för beteendevetenskap och lärande (IBL) bedrivs välrenommerad utbildning och forskning inom psykologi, psykoterapi, handikappvetenskap, pedagogik, pedagogiskt arbete, didaktik, vuxenpedagogik, folkbildning och sociologi. Våra studenter blir väl förberedda för yrkeslivets framtida utmaningar och vår forskning bidrar starkt till ny kunskap om mänskligt beteende och lärande.
Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/ibl

Vi söker nu en vikarierande ekonom till avdelningen för verksamhetsstöd, med huvudsaklig placering i Norrköping.

Dina framtida arbetsuppgifter
Som ekonom vid institutionen ingår du tillsammans med controller, ekonom och ekonomiadministratörer i institutionens ekonomifunktion. Gruppens uppdrag är att arbeta som en stödjande och rådgivande funktion i ekonomiska frågor till avdelningschefer, forskningsledare, projektansvariga och institutionens ledning. Funktionen ansvarar för budget- och bokslutsarbete på såväl institutions- som avdelningsnivå. En viktig och prioriterad uppgift är verksamhetsuppföljning genom kvalificerade prognoser och analyser.

Din framtida arbetsplats
Du kommer att tillhöra avdelningen för verksamhetsstöd där du omges av ett nätverk av kunniga kollegor som ofta jobbar i team. Som medarbetare inom verksamhetsstöd arbetar du med avdelningens gemensamma uppdrag att ge kunskap, stöd och service till medarbetare vid IBL. Vi är måna om varje medarbetares kompetens och arbetar mycket med trivsel och teamarbete. Våra förmåner omfattar bland annat friskvård, flexibel arbetstid och goda semester- och pensionsvillkor. 

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du har praktisk erfarenhet från något större ekonomisystem samt är en van användare av Excel. Erfarenhet från arbete med kvalificerad projektredovisning är meriterande. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor.

Arbetet kräver ett självständigt förhållningssätt där du själv driver, stöttar och ger råd till berörda chefer och forskare. Detta nära samarbete ställer också krav på tydlighet, god samarbetsförmåga samt fallenhet för att skapa goda relationer. Därtill är du strukturerad och har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett kvalitetsmedvetet och effektivt sätt.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för anställningen.

Anställningens omfattning
Heltid. Vikariat ett år med möjlighet till förlängning.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Lön och förmåner
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan. 

Läs mer om förmåner för anställda här.

Fackliga kontaktpersoner
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 januari. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.


Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!


Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Maj 27    Transportstyrelsen    Ekonomikontorist
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Vi söker dig som vill arbeta som ekonom inom avdelningen Sjö- och Luft, på sektionen för marknadst... Visa mer
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Vi söker dig som vill arbeta som ekonom inom avdelningen Sjö- och Luft, på sektionen för marknadstillsyn.

Sektionen ansvarar för ekonomisk tillsyn och marknadstillträdesfrågor inom sjö- och luftfartsområdet. Vi arbetar med ekonomisk revision av luftfartens olika aktörer och förvaltar avgiftssystem inom luftfartens infrastruktur. Sektionen bedriver även regelutveckling och omvärldsbevakning inom sektionens ansvarsområden. Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor med ekonomisk revision av flygbolag, flygplatser och leverantörer av flygtrafiktjänst. 

Arbetet innebär kontakter med företag, andra myndigheter, intresseorganisationer och internationella institutioner. 

Arbetet kommer även att medföra resor både nationellt och internationellt, när det väl blir möjligt efter Covid-19 pandemin. 

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen. 

Du kommer att



• arbeta med ekonomisk revision av flygbolag och flygplatser,
• arbeta med avgiftssystem inom luftfartens infrastruktur,
• delta i arbetet med att utveckla regler och metoder inom området ekonomisk tillsyn,
• arbeta med utredningar inom ekonomisk tillsyn,
• delta i och leda möten med tillståndshavare,
• delta i internationellt arbete som härrör till ansvarsområdena.

Det kan även bli aktuellt med ekonomisk revision av aktörer inom sektionens övriga ansvarsområden.  

Du måste ha


• högskoleexamen inom ekonomi 
• flera års aktuell arbetslivserfarenhet av arbete som ekonom
• aktuell arbetslivserfarenhet av ekonomisk revision av aktörer inom luftfartsområdet i förhållande till EU-regelverk
• väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. 

 Det är meriterande om du också har


• arbetslivserfarenhet av infrastrukturrelaterad ekonomisk revision inom luftfartsområdet
• arbetslivserfarenhet från statlig myndighet.

Vi vill att du


• är drivande och har förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar
• har förmåga att kunna arbeta strukturerat och är noggrann
• är analytiskt lagd, dvs. du ska kunna se orsakssamband i komplexa sammanhang
• är flexibel person som har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra och bidrar till gruppens utveckling.

Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter med människor både inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt. Det är även viktigt att du förstår rollen som myndighetsperson och har förmågan att anpassa ditt arbetssätt efter detta.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Intresserad?
Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. 

Du är välkommen att kontakta sektionschef Elin Roos, [email protected].
Saco, Niklas Athley och ST, Mats Anderzén nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2021-4848.  Vi behöver din ansökan senast den 10 juni 2021. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest. Urval sker löpande och du kan komma att blir kontaktad före ansökningstiden utgångsdatum.

Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning Sjö- och luftfart

Sjö- och luftfart utformar regler, prövar och ger tillstånd, utövar tillsyn och för statistik över olyckor, tillbud och trafikutvecklingen inom sjö- och luftfarten. Vi arbetar för en effektiv marknad med en sund konkurrens. Vi finns i Norrköping, Stockholm, Göteborg och Malmö och har 350 medarbetare. Visa mindre

Ekonom till Institutionen för beteendevetenskap och lärande

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss! Vid Institution... Visa mer
Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!

Vid Institutionen för beteendevetenskap och lärande (IBL) bedrivs välrenommerad utbildning och forskning inom psykologi, psykoterapi, handikappvetenskap, pedagogik, pedagogiskt arbete, didaktik, vuxenpedagogik, folkbildning och sociologi. Våra studenter blir väl förberedda för yrkeslivets framtida utmaningar och vår forskning bidrar starkt till ny kunskap om mänskligt beteende och lärande.
Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/ibl

Vi söker nu en erfaren ekonom till avdelningen för verksamhetsstöd, med huvudsaklig placering i Norrköping.

Dina framtida arbetsuppgifter
Som ekonom vid institutionen ingår du tillsammans med controller, ekonom och ekonomiadministratörer i institutionens ekonomifunktion. Gruppens uppdrag är att arbeta som en stödjande och rådgivande funktion i ekonomiska frågor till avdelningschefer, forskningsledare, projektansvariga och institutionens ledning. Funktionen ansvarar för budget- och bokslutsarbete på såväl institutions- som avdelningsnivå. En viktig och prioriterad uppgift är verksamhetsuppföljning genom kvalificerade prognoser och analyser.

Din framtida arbetsplats
Du kommer att tillhöra avdelningen för verksamhetsstöd där du omges av ett nätverk av kunniga kollegor som ofta jobbar i team. Som medarbetare inom verksamhetsstöd arbetar du med avdelningens gemensamma uppdrag att ge kunskap, stöd och service till medarbetare vid IBL. Vi är måna om varje medarbetares kompetens och arbetar mycket med trivsel och teamarbete. Våra förmåner omfattar bland annat friskvård, flexibel arbetstid och goda semester- och pensionsvillkor. 

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du har praktisk erfarenhet från något större ekonomisystem samt är en van användare av Excel. Erfarenhet från arbete med kvalificerad projektredovisning är meriterande. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor.

Arbetet kräver ett självständigt förhållningssätt där du själv driver, stöttar och ger råd till berörda chefer och forskare. Detta nära samarbete ställer också krav på tydlighet, god samarbetsförmåga samt fallenhet för att skapa goda relationer. Därtill är du strukturerad och har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för anställningen.

Anställningens omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning. Provanställning 6 månader kan komma att tillämpas.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Lön
Månadslön. Linköpings universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Fackliga kontaktpersoner
För kontakt med fackliga kontaktpersoner se nedan.    

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 6 januari. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.


Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!


Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Visa mindre

Ekonomihandläggare - sommarjobb

Ansök    Feb 8    Transportstyrelsen    Ekonomikontorist
Hos oss behöver vi den bästa kompetensen – även under sommaren. Vi på Transportstyrelsen får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Nu söker vi dig som vill vara vikarie i sommar och jobba hos oss på Transportstyrelsen. Om jobbet Controllerenheten består av 24 personer vilka ansvarar för myndighetens ekonomistyrning och redovisning. Det innebär bland annat att vi driver, utvecklar och samordnar myndighetens budget, verk... Visa mer
Hos oss behöver vi den bästa kompetensen – även under sommaren. Vi på Transportstyrelsen får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Nu söker vi dig som vill vara vikarie i sommar och jobba hos oss på Transportstyrelsen.

Om jobbet
Controllerenheten består av 24 personer vilka ansvarar för myndighetens ekonomistyrning och redovisning. Det innebär bland annat att vi driver, utvecklar och samordnar myndighetens budget, verksamhetsuppföljning och rapportering. Vi ansvarar även för myndighetens avgiftssättning, redovisning, leverantörsfakturahantering och riskhantering. Enheten är lokaliserad till vårt huvudkontor i Norrköping.

Du kommer att


• arbeta med vår leverantörsfakturahantering
• hantera löpande redovisningsuppgifter.

Du måste 


• ha en pågående eller avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• ha goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel
• kunna utrycka dig väl i svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av arbete med statlig redovisning
• erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
• erfarenhet av arbete i ekonomisystemet UBW
• arbetat på Transportstyrelsen tidigare med liknande arbetsuppgifter.

Vi vill att du är


• servicefokuserad - du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du ska ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar
• självgående - du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar systematiskt
• samarbetsorienterad - du anpassar dig och hittar win-win-lösningar med ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer?
Anställningen är ett semestervikariat under perioden juni till augusti, med möjlighet till förlängning och med möjlighet till extrajobb, intermittent anställning, under 2021 och våren 2022. Tjänsten är placerad i Norrköping.

Du är välkommen att kontakta


Ekonomihandläggare Pia Scherman, [email protected], 010-4954138

Saco, Johan Nilsson och ST, Jannike Jansson, Cecilia Yttergren , nås via växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 1 mars 2021 märkt med referensnummer TSG 2021-741. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.


Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning Ekonomi

Avdelning Ekonomi stöder generaldirektören och alla avdelningar i deras arbete med budget, planering och uppföljning av verksamheten, redovisning, inköp, lokalförsörjning och kontorsservice. Vi finns i Borlänge, Norrköping, Örebro och Kista och har ca 50 medarbetare. Visa mindre

Erfarenhet av ekonomi & SAP och kan börja direkt?

Ansök    Dec 2    Manpower    Ekonomikontorist
Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om Erfarenhet av ekonomi & SAP? Redo för uppdrag som startar omgående? Vi på Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag och vi söker just nu en metodisk person till rollen som Ekonomiadministratör för att genomföra uppdrag hos vår kund i logistik... Visa mer
Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om

Erfarenhet av ekonomi & SAP? Redo för uppdrag som startar omgående?

Vi på Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag och vi söker just nu en metodisk person till rollen som Ekonomiadministratör för att genomföra uppdrag hos vår kund i logistikbranschen. Är du självgående och ansvarsfull och känner att tiden är inne för nästa steg i karriären? Sök tjänsten som Ekonomiadministratör redan idag!

Vad innebär det att jobba som konsult?

Rollen som konsult är både utmanande och rolig. Du kommer att utföra olika uppdrag hos våra kunder, vilket innebär att dina arbetsuppgifter kommer att variera. På ett övergripande plan kommer du att ansvara för kund- och leverantörsreskontra, ansvara för kontroll, insamling och bokföring av företagskostnader och hjälpa andra avdelningar med enklare ekonomiuppgifter och svara på frågor från kollegor. Enligt många av våra medarbetare är det bästa med att vara konsult kombinationen av att få jobba både med människor och siffror och att ingen dag är den andra lik.

Mer detaljerat kommer du att
* Arbeta med reskontra
* Arbeta med leverantörsreskontra
* Arbeta med kundreskontra
* Hantera och godkänna transaktioner
* Kundsupport
* Göra kundfordringar.

Vem söker vi?

Till rollen som Ekonomiadministratör söker vi framför allt dig som är en social och kommunikativ person som motiveras av att ha diversifierade arbetsuppgifter och att få jobba med människor. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta med ekonomi och att arbeta med ekonomisystem, men det här är inget krav. Det dagliga arbetet kräver att du är metodisk och ansvarsfull i din yrkesroll.

Vi ser det som meriterande om du
* har arbetat som ekonomiassistent tidigare
* behärskar fler språk än svenska och engelska
* har stor erfarenhet av SAP.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Hur du ansöker

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta uppdragsbaserat hos SJ. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tobias Hermansson på telefonnummer: 0722263260 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre