Lediga jobb som Inköpschef i Norrköping

Se lediga jobb som Inköpschef i Norrköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Norrköping som finns hos arbetsgivaren.

Inköpschef (Interim)

Ansök    Maj 9    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utveckling och styrning av levera... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Inköpschef (Interim)

Ansök    Mar 14    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utveckling och styrning av levera... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Chef för enheten Inköp och service

Vill du vara med och bidra till vår vision om ett ”hållbart samhälle i en värld i förändring, tack vare vår kunskap om väder, vatten och klimat”? Vi rekryterar nu en chef till vår enhet Inköp och service, där du får möjlighet att arbeta strategiskt med myndighetens processer för inköp och gemensam service. Avdelningen Lednings- och verksamhetsstöd är en nybildad avdelning som består av funktioner som arbetar med ledning och stöd för hela SMHIs verksamhet... Visa mer
Vill du vara med och bidra till vår vision om ett ”hållbart samhälle i en värld i förändring, tack vare vår kunskap om väder, vatten och klimat”? Vi rekryterar nu en chef till vår enhet Inköp och service, där du får möjlighet att arbeta strategiskt med myndighetens processer för inköp och gemensam service.

Avdelningen Lednings- och verksamhetsstöd är en nybildad avdelning som består av funktioner som arbetar med ledning och stöd för hela SMHIs verksamhet. Avdelningen arbetar också med frågor som rör säkerhet och beredskap och vänder sig till såväl interna som externa intressenter.

Enheten Inköp och service uppgift är att säkerställa att SMHIs inköp görs i enlighet med gällande regler och på ett strategiskt och affärsmässigt sätt. Enheten ansvarar även för SMHIs fastigheter gentemot hyresvärdar och har ansvaret för att hålla samman och utveckla SMHI-gemensam service.

Om tjänsten

Enheten består av två grupper, Inköp och Service och du har verksamhets- och ekonomiskt ansvar för enheten. Du har direkt personal- och arbetsmiljöansvar för gruppen Inköp, som består av nio medarbetare, inköpare, upphandlare och fastighetsansvarig. Du ansvarar också för gruppen Service som består av en gruppchef och nio medarbetare inom områden expedition, kundtjänst, bibliotek, reception och växel.

Tjänsten som enhetschef innebär i huvudsak ett strategiskt arbete där du kommer att stödja medarbetare i komplexa frågor. Du ingår i avdelningen Lednings- och verksamhetsstöds ledningsgrupp, där du är med och vidareutvecklar avdelningens arbete.

SMHI är från oktober 2022 utsedd till beredskapsmyndighet och du kan förväntas delta i myndighetens arbete med civilt försvar och säkerhet.

Arbetet kräver mycket bra samverkan med andra avdelningar internt men även en del externa kontakter, exempelvis med andra myndigheter.

Om dig/din profil

Du har relevant akademisk utbildning, men du kan också ha mångårig erfarenhet från liknande roller och på så sätt tillgodogjort dig relevant kompetens.

För tjänsten krävs att du har: 


• erfarenhet av offentlig verksamhet
• erfarenhet av offentlig upphandling
• erfarenhet av ledarskap, exempelvis projektledning

Meriterande är om du har:


• erfarenhet av att utveckla inköpsprocessen
• erfarenhet av fastighetsfrågor
• erfarenhet och intresse av att utveckla gemensam service för medarbetare och externa intressenter
• erfarenhet av personal- och budgetansvar
• erfarenhet av arbete i ledningsgrupp
• erfarenhet av att driva uppgifter över avdelningsgränserna
• kunskap och/eller erfarenhet från området säkerhet och beredskap

Som person är du trygg och stabil med god självinsikt. Du har intresse och fallenhet för att vara ledare och att utveckla verksamhet och medarbetare genom att delegera och stötta. Du har förmåga att leda och motivera genom dialog och samverkan. Då rollen innebär ett stort ansvar att få processer att fungera över avdelningsgränserna är det viktigt att kunna skapa goda relationer, engagemang och delaktighet.

Mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift, är ett krav.

Anställningsform

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%

Placeringsort

Norrköping

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2023-09-03.

SMHI är en svensk expertmyndighet med globalt perspektiv och en livsviktig uppgift i att förutse förändringar i väder, vatten och klimat. Med vetenskaplig grund och genom kunskap, forskning och tjänster bidrar vi till att öka hela samhällets hållbarhet. Varje dag, dygnet runt, året om.

Tänk på att de handlingar och uppgifter du skickar till SMHI genom din ansökan blir en allmän handling. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på att i första hand skriva det som du bedömer är relevant i förhållande till kraven på tjänsten. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Visa mindre

Regional Category Manager till E.ON i Norrköping!

Ansök    Aug 8    Academic Work Sweden AB    Inköpschef
Har du minst 3 års erfarenhet av att arbeta som strategisk inköpare? Är dessutom hållbarhet och energi något som intresserar dig? Nu har du chansen att joina E.ON på deras resa mot ett mer hållbart samhälle. Sök idag, vi jobbar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Nu söker vi på Academic Work en Regional Category Manager till E.ON i Norrköping. Uppdraget är i första hand ett föräldravikariat med start i september/oktober 2022. Som Regional Category Manager ... Visa mer
Har du minst 3 års erfarenhet av att arbeta som strategisk inköpare? Är dessutom hållbarhet och energi något som intresserar dig? Nu har du chansen att joina E.ON på deras resa mot ett mer hållbart samhälle. Sök idag, vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi på Academic Work en Regional Category Manager till E.ON i Norrköping.

Uppdraget är i första hand ett föräldravikariat med start i september/oktober 2022.

Som Regional Category Manager arbetar du främst med projektupphandlingar och ramavtalsupphandlingar och ingår i ett härligt team om 10 personer. Du ansvarar för inköp av bland annat ställverk, frekvensomriktare, hydraulik, motorer, pumpar och fläktar till E.ONs kraftvärmeverk. Du har ett stort kommersiellt fokus, såväl externt mot leverantörer som internt, där du agerar som affärspartner till flera verksamheter inom E.ON. Tillsammans med tekniska specialister och uppdragsgivare leder arbetet med att omvandla affären till konkreta inköpsaktiviteter. I rollen är du ansvarig för att genomföra upphandlingar, samt vara sammanhållande av verksamheternas behov, målsättning och aktivitetsplanering.



Du erbjuds


* En roll i ett stort, stabilt bolag där du får möjlighet att utvecklas.
* En plats där din kompetens tas på allvar och du får vara med och bidra till organisationens utveckling.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att:

• Ansvara för hantering, upphandling, uppföljning med leverantörer och rapportering.
• Hantera den operativa sourcingprocessen från efterfrågan/marknadsanalys, RFI, RFP, förhandlingar, kontrakt och leverantörsimplementering.
• Anbudsplanering.
• Hantera respektive kategori när det gäller att hitta nya och konkurrenskraftiga leveranskanaler, utveckling och standardisering av leverantörer.
• Genomföra TCO-optimering och bidra till produkt-/tjänsterationalisering.
• Analysera och hantera leveransrisk och vidta lämpliga korrigerande åtgärder.
• Bidra till att identifiera och uppnå projektens olika mål.
• Driva och stödja interna intressenter med kontraktsimplementeringar, kontrakthantering eller leverantörsrelaterade möjligheter och problem.
• Hantera upplägg av kontrakt och projektbeställningar i EON affärssystem SAP/R3.

VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant eftergymnasial utbildning samt minst 3 års erfarenhet av att arbeta som strategisk inköpare och den typ av arbetsuppgifter.
- Har erfarenhet av projektarbete.
- Tidigare har arbetat med upphandlingar, förhandlingar med leverantörer och att skriva avtal.
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Vidare är det meriterande om du tidigare har jobbat inom el- och energibranschen, har erfarenhet av entreprenadsupphandlingar och/eller har arbetat mot AB04-AB06.

Som person är du:


* Självgående
* Bra på att samarbeta
* Initiativtagande




Övrig information


* Start: september/oktober 2022
* Omfattning: Heltid, 1,5 år framåt till en början.
* Placering: Norrköping


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

LFV söker Enhetschef Inköp

Ansök    Nov 17    Luftfartsverket    Inköpschef
LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi fortsätter att driva digitaliseringen. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. LFV har 1 150 anställda  och en omsättning på 3,3 miljarder kronor. Avdelningen Gemensamma tjä... Visa mer
LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi fortsätter att driva digitaliseringen. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. LFV har 1 150 anställda  och en omsättning på 3,3 miljarder kronor.

Avdelningen Gemensamma tjänster ansvarar för att driva och utveckla arbetet avseende verksamhetsgemensamma områden samt ge stöd till den övriga organisationen. Inom avdelningen finns enheterna Inköp, Ekonomi, Kommunikation, HR-lön, Lokaler och service, Flygsäkerhet samt Utbildning. Totalt omfattar avdelningen cirka 120 medarbetare fördelade på sju enheter, med en chef för varje enhet.

Din roll
Som Inköpschef hos oss blir ditt viktigaste uppdrag att leda och driva inköpsarbetet professionellt, affärsmässigt och i enlighet med de föreskrifter och lagar som offentlig upphandling föreskriver. Till din hjälp har du ett team bestående av kvalificerade medarbetare, som i dagsläget hanterar ett 40-tal större inköpsärenden per år.  Inköpsarbetet sker via processtyrning och genom ett nära samarbete med interna uppdragsgivare. Inom ditt ansvar ingår att identifiera nya och ändrade lagkrav inom enhetens verksamhetsområde och bevaka lagkravens efterlevnad, samt periodiskt rapportera fastlagda KPIer till ansvarig direktör.

Du rapporterar till Direktör för Gemensamma Tjänster och arbetar i nära samverkan med övriga kollegor inom avdelningens ledningsgrupp. Fokus för ditt uppdrag ligger på att skapa ett proaktivt, affärsmässigt, strukturerat och välplanerat inköpsarbete på alla nivåer inom LFV.  Inköpsarbete ska utföras med en stor serviceinriktning och ett gott samarbete med alla våra verksamheter.

Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet som chef med verksamhets-, budget- och personalansvar inom inköp. Du har mycket god erfarenhet av operativt och strategiskt inköp inom en stor organisation. Du har också goda erfarenheter från att bygga team och utveckla medarbetare. Du har en akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet och har mycket god kunskap och erfarenhet kring de lagar och regelverk som styr offentlig upphandling.

Tjänsten kräver god förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du relationsbyggande, resultatorienterad, analytisk, affärsmässig och har en stark drivkraft att utveckla och förbättra vår inköpsenhet.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. 

Anställning och förmåner
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Norrköping. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap. 

LFV har goda anställningsvillkor och ett brett utbud av förmåner som bland annat innefattar en privat sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor. Visa mindre

Inköpschef (Interim)

Ansök    Mar 2    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utveckling och styrning av levera... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Global inköpschef till Stafsjö Valves AB

Global Inköpschef med spännande uppdrag Gillar du att göra internationella affärer och att utveckla människor och verksamhet? Längtar du efter att verkligen kunna påverka och gå från ord till handling i ett dynamiskt och växande bolag? Vi erbjuder ett spännande och viktigt uppdrag att vara med och utveckla vårt bolag som vuxit kraftigt de senaste åren och har höga tillväxtambitioner framöver. Om tjänsten I din roll som Material Supply Chef har du det ö... Visa mer
Global Inköpschef med spännande uppdrag
Gillar du att göra internationella affärer och att utveckla människor och verksamhet? Längtar du efter att verkligen kunna påverka och gå från ord till handling i ett dynamiskt och växande bolag?

Vi erbjuder ett spännande och viktigt uppdrag att vara med och utveckla vårt bolag som vuxit kraftigt de senaste åren och har höga tillväxtambitioner framöver.

Om tjänsten
I din roll som Material Supply Chef har du det övergripande ansvaret att leda och utveckla vårt team inom materialförsörjning. Det innebär ansvar för hela materialkedjan från leverantörer till produktion. I teamet ingår huvuduppgifterna strategiskt inköp, operativt inköp, godsmottagning/förrådshantering och plockning av material till produktion.

Ditt uppdrag är att förbättra vår konkurrenskraft. Vi vill sänka våra materialkostnader och effektivisera vår materialhantering. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD.

Om profilen vi söker
Vi söker en handlingskraftig, driven och resultatorienterad person med omfattande erfarenhet av inköp och ledarskap. Du bör även ha intresse av och förmåga att kunna arbeta strategiskt för att utveckla vår verksamhet.

Som ledare är du mycket kommunikativ, positiv och förtroendeingivande. Du gillar att arbeta i en affärsdriven företagskultur med handlingskraft och hög aktivitetsnivå.

Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav.

Frågor och ansökan
Vi samarbetare med Q Bemanning & Rekrytering AB i denna rekrytering. För ytterligare upplysningar kontakta Åsa Gustafsson, tel 0708-23 39 00 eller e-post [email protected]. Ansök genom att skicka CV och ansökningsbrev via www.qbemanning.se Vi önskar få din ansökan så snart som möjligt men senast den 8 november.

Välkommen med din ansökan!

Om Stafsjö

Stafsjö utvecklar och tillverkar högpresterande skjutspjällsventiler för pålitlig och långvarig drift i krävande industriella processer världen över. Majoriteten av produktionen går på export till marknader i Europa, Kina, Sydostasien, Sydafrika, Sydamerika och Nordamerika. Stafsjö ingår i tyska Ebro Armaturen som är en ledande tillverkare av vridspjällsventiler. Stafsjö har ca 80 anställda, omsätter ca 230 MSEK och har sitt huvudkontor i Stavsjö, en kvart från Norrköping och tjugo minuter från Nyköping med bil.

 

Q är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och medlem i branschorganisationen Almega Kompetensföretagen samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer. Visa mindre

Inköpschef

Ansök    Jan 22    Fitesa Sweden AB    Inköpschef
Fitesa Sweden är en processindustri som tillverkar non-woven (fiberväv), vilket är ett textilliknande material baserat på ytterst tunna polymerfibrer. Fitesas produkter används främst inom Hygien- och Healthcaresektorn, till exempel blöjor och munskydd. Fitesa Sweden ingår i en global familjeägd koncern med huvudkontor i Porto Alegre, Brasilien. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Inköpschef hos Fitesa i Norrköping kommer du att få varierande arbet... Visa mer
Fitesa Sweden är en processindustri som tillverkar non-woven (fiberväv), vilket är ett textilliknande material baserat på ytterst tunna polymerfibrer. Fitesas produkter används främst inom Hygien- och Healthcaresektorn, till exempel blöjor och munskydd. Fitesa Sweden ingår i en global familjeägd koncern med huvudkontor i Porto Alegre, Brasilien.


Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Inköpschef hos Fitesa i Norrköping kommer du att få varierande arbetsuppgifter i din vardag såväl operativa som strategiska. I din roll kommer du att leda och utveckla inköpsprocessen som bl.a. omfattar råvaror, emballage, reservdelar och avfallshantering. Du kommer att delta i globala upphandlingar av insatsvaror. Du arbetar i ett team om tre personer där du har ett personalansvar för de övriga i teamet.

Din profil
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning med inriktning mot inköp eller ekonomi. Meriterande om du har tidigare erfarenhet från processindustrin. Tidigare personalansvar är också meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt är kunnig i Excel. Meriterande är om du har erfarenhet av implementering av nytt affärssystem eller fakturahanteringssystem eftersom vi inom kort kommer påbörja sådana processer.

För att trivas i denna roll är du affärsorienterad, strukturerad med stort tekniskt intresse och bra på att bygga långsiktiga relationer med leverantörer. Du är strukturerad och noggrann med högt driv samt är en målinriktad person.

Ansökan och frågor
Skicka oss gärna din ansökan snarast, dock senast 2021-02-05.

Har du frågor om tjänsten kontakta Financial Controller Eva Brandt, [email protected], 070 265 35 48.

Välkommen med din ansökan via knappen nedan!

I din roll kommer du att leda och utveckla inköpsprocessen som bl.a. omfattar råvaror, emballage, reservdelar och avfallshantering Visa mindre

Inköpsansvarig till Rejmes

Ansök    Feb 12    Randstad AB    Inköpschef
Arbetsbeskrivning Rejmes söker inköpsansvarig till huvudkontoret i Norrköping. Är du en affärsdriven och erfaren inköpare som vill utveckla inköpsfunktionen hos oss? Då söker vi just dig! Vad kan vi erbjuda dig? På Rejmes blir du en viktig del i vår organisation, där du kommer få en varierande och spännande vardag. Du blir en del av ett företag som är bland de största inom bilhandeln i Sverige. Vi strävar ständigt för att utvecklas och då mycket genom at... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Rejmes söker inköpsansvarig till huvudkontoret i Norrköping. Är du en affärsdriven och erfaren inköpare som vill utveckla inköpsfunktionen hos oss? Då söker vi just dig!

Vad kan vi erbjuda dig?

På Rejmes blir du en viktig del i vår organisation, där du kommer få en varierande och spännande vardag. Du blir en del av ett företag som är bland de största inom bilhandeln i Sverige. Vi strävar ständigt för att utvecklas och då mycket genom att göra vår personal bättre



Ansvarsområden
Arbetsuppgifter
I din roll som inköpsansvarig har du det övergripande ansvaret för inköps- och upphandlingsprocesser inom koncernens samtliga affärsområden. I tjänsten arbetar du både med strategiska frågor men också processbaserat för att skapa struktur samt effektivisera rutiner. Arbetet drivs i nära samarbete med inköpande avdelningar. Viktiga grundpelare i vårt inköps- och leverantörsarbete är kvalitet- och miljöhänsyn. 

Som inköpsansvarig arbetar du löpande med att utveckla och marknadsanpassa koncernens inköpsfunktioner och rutiner samt att de implementeras och efterföljs. 

Exempel på inköp av produkter och tjänster:

• Utrustning och förbrukningsmaterial till verkstäder
• IT-utrustning och telefoni
• Inredning och kontorsmaskiner
• Städning, bevakning och underhåll

Tjänsten innebär en del resande dit där vår verksamhet bedrivs och idag innefattar rollen inget personalansvar.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har juridisk, ekonomisk eller teknisk utbildningsbakgrund med flera års erfarenhet av strategiska och operativa inköpsprocesser. Du är van att arbeta i affärssystem och nyttja effektiva inköpsprocesser. Att du är en god förhandlare är en självklarhet och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av fordonsbranschen, men det är inget krav.

För att lyckas i rollen ser vi att du har en god analytisk förmåga i kombination med en öppen och social personlighet. I ditt arbete är du initiativrik, kommunikativ och kan skapa och upprätthålla goda relationer. Därutöver behöver du ha god förmåga att självständigt skapa struktur, effektiva rutiner och arbetssätt. Fordonsbranschen är i ständig utveckling och därför ser vi gärna att du precis som vi triggas av fortsatt arbete inom hållbarhet- och miljöfrågor.



Ansökan
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig, välkommen med din ansökan senast 7 mars. Vi arbetar löpande med intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka omgående.

Tjänsten är placerad på Rejmes huvudkontor i Norrköping. Här får du bl.a. arbeta med Volvo - Sveriges starkaste varumärke

Frågor om tjänsten hänvisas till rekryteringskonsult Annette Lorentzon 070-2145861 alternativt Ann-Catrine Nilsson-Gärd 0733-434341




Om företaget
Koncernen Tage Rejmes Bil AB grundades 1958 och är idag ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag. Företaget är auktoriserad återförsäljare för Volvo, Renault och Dacia personbilar, lätta transportbilar, Volvo lastbilar och bussar. Rejmekoncernen finns representerad med 25 anläggningar för försäljning, service och reparationer på 15 orter i Östergötland, Närke, Södermanland, Västmanland och Småland. Koncernen omsätter ca 3,2 miljarder kronor och har 700 medarbetare. Visa mindre

Inköpsdirektör - Stadium

Tycker du också att livet är roligare när det rör på sig? Hos oss på Stadium jobbar lagspelare som brinner för försäljning, sport och sportmode. Energi, mod och laganda är några av de grundstenar som gjort att det lilla familjeföretaget från Norrköping blivit en av Nordens största sportkedjor. Men vi stannar inte där. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och p... Visa mer
Tycker du också att livet är roligare när det rör på sig?

Hos oss på Stadium jobbar lagspelare som brinner för försäljning, sport och sportmode. Energi, mod och laganda är några av de grundstenar som gjort att det lilla familjeföretaget från Norrköping blivit en av Nordens största sportkedjor. Men vi stannar inte där. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och passionen genomsyrar allt vi gör och vår mission är att inspirera och ge fler människor möjlighet till ett aktivt liv.

Join the movement.

Om du brinner för retail, affärsutveckling, inköp och ledarskap och samtidigt utan tvekan kan skriva under på våra värderingar om ett aktivt liv så är chansen stor att du också vill vara med och styra riktningen för Stadiums fortsatta utveckling.

Som inköpsdirektör är du ytterst ansvarig för att Stadiumkonceptet även i framtiden har ett kommersiellt konkurrenskraftigt sortiment inom sport och sportmode och att vi genom fungerande affärs- pris- och arbetsmodeller kan fortsätta att utmana våra egna målsättningar och visioner. Du utgår från vårt servicekontor i Norrköping och rapporterar till VD, Magnus Wåhlander.

Roll och ansvar i korthet:

• Strategiskt och operativt leda och utveckla inköp och kategori (Purchase & Category) med personalansvar för 6 direktrapporterande kategorichefer och indirekt 120 anställda.
• Driva inköps- och kategorifrågor i Stadiumkonceptets ledningsgrupp och tillse att övergripande strategier åtföljs och mål uppnås.
• Ansvara för att Stadiumkonceptet har ett aktuellt och balanserat lager.
• Bedriva ledarskap och arbetsmiljöarbete i enlighet med Stadiums policies och grundvärderingar och bidra till ett positivt arbetsklimat.

Vem är du?
På Stadium är dörrarna öppna, beslutsvägarna korta och tempot högt. För att trivas hos oss behöver du vara en genuin lagspelare som låter prestige och egna intressen stå tillbaka för Stadiums gemensamma framgångar, mål och visioner. Du är en ledare med mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga både inåt mot din egen organisation och utåt mot kunder, samarbetspartners och leverantörer. Rollen förutsätter att du har ett starkt egendriv, att du är självgående och att du har en inneboende vilja och förmåga att utveckla såväl din roll som dig själv och dina medarbetare. Att du lever det aktiva livet och har känsla för trender, sportmode och intresse för vårt sortiment är en självklarhet.

Kvalifikationer i korthet:

• Bred erfarenhet från detaljhandel och inköpsarbete.
• Omfattande erfarenhet av ledarskap och arbete i ledningsgrupp.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Övrigt:
Placering: Norrköping 4 dagar/vecka, Solna 1 dag/vecka (boendeort flexibelt)
Resor: 10-20%, Europa, Asien, Sverige
Lön: Fast plus rörlig
Semester: 6 veckor
Övrigt: pension och friskvårdsbidrag

Om du instinktivt känner att det här är ditt drömjobb så tveka inte att lämna in din ansökan längre ned på sidan.

JOIN THE MOVEMENT!

Kontakt: Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer information om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Emil Nilsson på Infinity HR, Tel 070-5591192, eller Mårten Näsvall, Mail: [email protected]

Tidsplan rekryteringsprocessen:
22 november: Sista ansökan
24-25 november: Infinity HR intervjuer
3-4 december: Stadium intervjuer
10 december: Stadium finalintervjuer plus case-uppgift
Prel. vecka 51: Anställningserbjudande
START: så snart som möjligt enligt överenskommelse Visa mindre

Inköpsansvarig till grossistföretag

. Nu söker vi en inköpsansvarig för kunds räkning  stationerad i Östergötland. Din profil Erfarenhet av inköpsarbete och säljarbete inom färskvaror, frukt och grönt är önskvärt. Du triggas av högt tempo, är kommunikativ och strukturerad. Erfarenhet i branschen, inköpsutbildning samt god datakunskap är meriterande.  Du  bör trivas i en ledarroll samt har en tydlig och handlingskraftig framtoning.  Om arbetet Du är van att jobba intensivt med högt tempo... Visa mer
.

Nu söker vi en inköpsansvarig för kunds räkning  stationerad i Östergötland.

Din profil
Erfarenhet av inköpsarbete och säljarbete inom färskvaror, frukt och grönt är önskvärt. Du triggas av högt tempo, är kommunikativ och strukturerad. Erfarenhet i branschen, inköpsutbildning samt god datakunskap är meriterande.  Du  bör trivas i en ledarroll samt har en tydlig och handlingskraftig framtoning. 

Om arbetet
Du är van att jobba intensivt med högt tempo samt ta snabba beslut. Tillsammans jobbar vi för att nå uppsatta mål. Dina dagar består av kontakt med leverantörer, planering av inköp och inleveranser, nära samarbete/planering med säljare och lager.

Du erbjuds en arbetsplats där ingen dag är den andra lik, med varierande arbetsuppgifter.  
Tjänsten är placerad i Norrköping.

Låter detta intressant?  Då vill vi träffa dig och berätta mer och höra om dig!

Ansök redan idag! Tillsättning av tjänsten är omgående. Visa mindre